ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 آذر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در عرض یک روز می توان تکلیف را روشن کرد

کشف گور دسته جمعی تبریز

نباید تبدیل به یک معما شود!

 
 
 
 

 

کشف یک گور جمعی در خیابان پاسداران واقع در خیابان انقلاب تبریز، با اظهار نظرهای پیاپی و متناقض فرماندار تبریز به یک مجهول امنیتی تبدیل شده است. هیچکس نمیداند چرا فرماندار متخصص اسکلت و استخوان مرده شده و اظهار نظر می کند؟  در حالیکه از همان ابتدا باید مسئله را به نظر کارشناسان واگذار می کرد که نه تنها چنین نکرد بلکه روز گذشته یک اظهار نظر تازه کرد. او گفت که در میان استخوان هائی که دراین گور پیدا شده "جمجمه" و "اسکلت" وجود ندارد! این درحالی است که عکس های جمجمه ها نیز روی شبکه مجازی منتشر شده و او خبر ندارد و هر جسد نیز در زیر خاک خیلی زود متلاشی می شود از مرده اسکلت سالم باقی نمی ماند.

بهرحال، این ماجرا با عکس هاي تازه ای که منتشر شده همچنان در هاله ای از ابهام است و انواع حدس و گمان ها در باره این گور دسته جمعی زده شده و ادامه هم دارد و تا نظر قطعی کارشناسان اعلام نشود نیز ادامه خواهد یافت. این کارشناسان با آزمایش استخوان ها خیلی زود می توانند تشخیص بدهند این استخوان ها متعلق به چه زمانی است و آیا زن و مرد با هم در این گور دسته جمعی دفن شده اند؟

در گام بعدی و یا حتی پیش از اعلام نظر کارشناسان استخوانی، شهرداری می تواند اعلام کند که از چه سالی منطقه ای که در آن این گور پیدا شده تبدیل به خیابان شده و پیش از آن چقدر از شهر فاصله داشته و مالک این زمین ها چه نهاد و ارگان نظامی و یا غیر نظامی بوده است. هرچه دراین زمینه تاخیر می شود، شایعات و حدس و گمان ها بیشتر دامنه پیدا می کند. چنان که تا کنون شده و حتی حدس زده اند که این گور متعلق به جریان سرکوب حکومت خودمختار آذربایجان در 70 سال پیش است. سرکوبی که به نوشته ارتشبد حسین فردوست در کتاب خاطراتش، نزدیک به 30 هزار نفر پس از رسیدن ارتش شاه به تبریز قتل عام شدند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 23 آذر

 
 

اشتراک گذاری: