ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 آذر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه مدیرکل را باید داد ترجمه شود

کشفیات میراث فرهنگی

در باره گور دسته جمعی تبریز

 
 
 
 

سرانجام پس از چند روز که از انتشار خبر کشف گور جمعی در تبریز می گذرد، مدیر اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی بجای فرماندار تبریز اعلام نظر کرد. اما ایشان به گونه ای اظهار نظر کرده که نمی توان فهمیده بالاخره ماجرای این گور چیست. وی گفت:

«پیدا شدن این گور دسته‌‌جمعی به میراث فرهنگی مربوط نیست. شرکت آب و فاضلاب این قسمت را حفاری می کرد که این گور در عمق دو متری کشف شد و پس از آن دستور به توقف عملیات داده شد تا کارشناسان مربوطه مسئله را بررسی کنند. کارشناسان باستان‌ شناسی هم به ما بعد از اعزام به محل گزارش کردند که در محدوده تاریخی بودن این گور نیز با میراث فرهنگی بی ‌ارتباط است. از این رو با پیچیدن این خبر در شبکه‌های اجتماعی عده ای منتظرند تا متوجه شوند که جریان این گور دسته جمعی چیست، چرا که با مشخص شدن اینکه کشفیات جدید شهر تبریز ربطی به میراث فرهنگی ندارد، سوالاتی در اذهان عمومی به‌وجود آمده است.»

آنقدر که ما می فهمیم اینست که "این گور تاریخی نیست و چون تاریخی نیست اظهار نظر در باره آن هم به میراث فرهنگی مربوط نیست."

حالا باید یک ارگان غیر تاریخی و غیر میراثی را پیدا کرد که مشخص کند بالاخره در این گور چند نفر، چه زمان و به چه دلیل دفن شده اند؟

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 24 آذر

 
 

اشتراک گذاری: