ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 آبان ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه با مصطفی تاج زاده

امکان شورش مردم هست

اما اینبار علیه فقر و گرسنگی
 
 
 
 

 

سایت "نوروز" متن مصاحبه ای با مصطفی تاج‌زاده، معاون وزیر کشور در دولت خاتمی را منتشر کرده است که عمدتا مرور حوادث تاریخی و دانشجوئی آن دوران است. گرچه در این مصاحبه به چند مسئله مهم روز نیز اشاره می شود. از جمله دو نکته زیر:

1- در حال حاضر مشکلاتی جز آزادی‌های مدنی و سیاسی می‌تواند موجب تظاهرات خیابانی شوند. فقر و مشکلات اقتصادی ممکن است مردم را به خیابان‌ها بکشاند. مقامات باید فکری به حال این مسئله بکنند. البته در زمینه آزادی‌های سیاسی، فضا در مجموع و با فراز و نشیب به سمت بازتر شدن پیش می‌رود. ما باید ابتدا حقوق بدست آمده را تثبیت کنیم و بعد دنبال آزادی‌های بیشتر برویم. افزایش آگاهی عمومی نیز به گسترش دموکراسی کمک می‌کند. همین آگاهی کار را به جایی رساند که شخصی مثل مرتضوی مجبور می‌شود از مردم بدلیل فاجعه کهریزک عذر خواهی و از لفظ «شهدای کهریزک» استفاده کند، یعنی شرایط نسبت به گذشته بهتر شده است.

2- دانشجویان می‌توانند از اعضای فراکسیون امید و دولت حتی از خود آقای روحانی پیگیر رفع حصر شوند. به نظر دانشجویان حتی اگر با یکدیگر اختلاف هم داشته باشند باید این مطالبه را یک صدا مطرح کنند.

دانشجویان اگر قصد انتقاد از دولت یا طرح مطالبات جدی را دارند باید آن‌ها را جوری طرح کنید که راه مانور رسانه‌های ناهمسو بسته بماند. یعنی اگر از روحانی انتقاد می‌شود یا مطالبه‌ای مانند رفع حصر طرح می‌شود، موانع در مقابل روحانی نیز ذکر شود. ما باید یاد بگیریم جوری حرف بزنیم که هم خودزنی نباشد .

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 8 آبان

 
 

اشتراک گذاری: