ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 آبان ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

انفجار و حمله در افغانستان

دستگیری یک گروه در مسکو

خطر انفجار در مسیر ایران- کربلا

 
 
 
 
 

1- در افغانستان طی چهار روز اخیر دو حادثه انفجاری و تروریستی روی داده که یک مورد آن باعث حیرت شده است. انفجار یک اتومبیل مملو از مواد منفجره در کنار دیوار بتونی کنسولگری آلمان در شهر مزار شریف که آن را بکلی نابود کرد تا راه برای حمله افراد مسلح از بیرون به داخل کنسولگری ممکن شود. هنوز معلوم نیست حمله چگونه انجام شده که حداقل 5 کشته و یکصد مجروح داشته است. برخی منابع در افغانستان گفته اند که دو هفته پیش از حادثه، اطلاعاتی وجود داشته که بر مبنای آن مقادیر زیادی مواد منفجره با یک کامیون از پست های امنیتی مزارشریف عبور کرده بود و این مسئله بدون نفوذ در میان ماموران کنترل امنیتی شهر ممکن نبوده است. زیر پوشش همین همکاری حتی محل تخلیه این مواد در شهر مزار شریف و ساختن اتومبیل انفجاری نیز کشف نشده بود. طالبان مسئولیت این انفجار را قبول کرده و آن را پاسخ به همکاری نظامی آلمان با نیروهای نظامی افغان در جریان باز پس گیری شهر قندوز از دست طالبان اعلام کرده است اما در بالاترین سطوح امنیتی کابل میدانند که قندوز را عملا داعش تصرف کرده بود و بنابراین حمله به کنسولگری مزار نیز با همکاری داعش صورت گرفته است.

حادثه دوم حمله به یک پایگاه نظامی در شهر بگرام در شمال افغانستان است که آن هم تقریبا بصورت مشابه انجام شده و در آن عملیات نیز چند تن کشته شده اند.

2- روز گذشته در مسکو نیز اعلام شد که پلیس امنیتی این شهر توانسته یک گروه وابسته به داعش را که از تاجیکستان و قرقیزستان خود را به مسکو رسانده و آماده چند انفجار در شلوغ ترین مراکز شهر بودند شناسائی و همه را در یک خانه دستگیر کرده است.

3- د رتهران نیز نیروی انتظامی از مردم خواست تا هر گونه موارد مشکوک اعم از افراد، بسته، موتور، خودرو در مسیر حرکت به سمت کربلا برای مراسم اربعین را مشاهده کردند فورا آن را به پلیس 110 خبر بدهند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 23 آبان

 
 

اشتراک گذاری: