ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 مهر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

آسیب های زیر خاکی

در پایتخت مردگان ایران

 
 
 
 

 

بهشت زهرا برای خودش شده یک شهر. نه تنها شهر بلکه پایتخت مردگان. این کلان شهر مردگان برای خودش یک تشکیلات عریض و طویل دارد، از امور مذهبی تا امور غسل و نماز میت تا امور فرهنگی و اجتماعی. نخندید و نگوئید مرده امور فرهنگی و اجتماعی اش دیگه چیه؟

حالا، در این کلان شهر مردگان، دزدی و آسیب های اجتماعی هم کم نیست. از سنگ قبر دزدی تا یورش شبانه خودسرهای لباس شخصی به قبر مردگان و شکستن سنگ قبر غیر خودی ها تا مرده جا به جا کردن شبانه البته با گرفتن حق الزحمه از یک منطقه بد آب و هوا به یک منطقه خوش آب و هوا که قبرها زیر سایه درخت اند. هر یک از سازمان های تشکیلات اداری بهشت زهرا – از مرده شور خانه تا سنگ قبر تراشی با اشعار مذهبی- روابط عمومی هم دارند.

از جمله تشکیلات اجتماعی و فرهنگی بهشت زهرا که رئیسش روز گذشته در یک مصاحبه خبری با خبرگزاری ایسنا شرکت کرد تا در باره دزدیدن شبانه سنگ قبر "ایرج افشار" محقق و کتاب شناس برجسته ایرانی بگوید: من از همه شهروندان و اهل فرهنگ و هنر و به ویژه خانواده افشار بخاطر مفقود شدن سنگ مزار «ایرج افشار» عذر می خواهم. بزودی یک سنگ قبر با همان ابعاد و طراحی تهیه می کنیم و روی ایشان می گذاریم! متاسفانه سنگ قبر قبلی خوب و محکم کار گذاشته نشده بود و عده ای سودجو (بی پدر مادر) سنگ را کنده و برده اند. (از افشار هم که زیر خاک نمی توانسته صدای در بیاید و بگوید "آی دزد آی دزد") این سرقت توسط نیروی انتظامی در حال پیگیری است.

(اگر"شتر دیدی، سنگ قبر افشار را هم می بینی!")

البته دغدغه اصلی ما در بهشت زهرا ارائه خدمات مطلوب تر به شهروندان است و بر همین اساس از سال گذشته برای اولین بار پیمانکار ویژه ای برای نگهداری، حفظ و حراست آرامگاه ها و نظافت آرامگاه‌ها تعیین شده و سرقت در آرامگاهها کاهش چشمگیری داشته است."


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 13 مهر

 
 

اشتراک گذاری: