ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 مهر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مقدمات حمله نهائی برای آزاد سازی حلب

4 خبر و اطلاعیه روسیه

درباره آزاد سازی موصل و حلب

 
 
 
 

 

1- روز گذشته تلویزیون "روسیه 24" آغاز عملیات نظامی علیه داعش در موصل را پوشش وسیع خبری داد و در تفسیرهای خود بر این نکته تاکید کرد که با شکست های داعش در حلب و بسته شدن جاده تدارکاتی این شهر به موصل، عملا راه برای آزاد سازی موصل هموار شد.

2- ساعاتی پس از آغاز عملیات نظامی آزاد سازی موصل، شبکه  های خبری روسیه هشدار دولت عراق را پوشش وسیع خبری دادند. دولت عراق هشدار داده است  که با فرار رهبران داعش از موصل و باقی ماندن افراد انتحاری در این شهر، امکان حوادث مهیبی مانند انفجار در سد آبی موصل وجود دارد. هواپیماهای نظامی نیز باید دقت کنند که این سد را بمباران نکنند که در اینصورت آب تا بغداد روان خواهد شد و قربانیان بسیار خواهد گرفت.

3- از دیگر خبرهای مهم روز گذشته تلویزیون 24، علنی شدن مناسبات و عملی شدن قراردادهای نظامی میان روسیه و مصر بود. تلویزیون مذکور صحنه هائی را از ورود کارشناسان، مشاوران و استادان نظامی روسیه به مصر نشان داد و پادگان های نظامی مصر را که در آنها آموزش نوین ارتش مصر توسط ارتش روسیه آغاز شده است. از آموزش سلاح های سبک تا سنگین ترین سلاح های جنگی. حتی لباس های جدید نظامی ارتش مصر که با طراحی مشترک روسیه و مصر تهیه شده است. مدرن ترین انواع مسلسل های کلاشنیکف ساخت روسیه تبدیل به سلاح سازمان ارتش مصر شده که صحنه هائی از آموزش آن را نیز تلویزیون 24 روسیه نشان داد.

4- همچنین روز گذشته دولت روسیه اعلام کرد که از ساعت 8 صبح 20 اکتبر تا 4 بعد از ظهر این روز هیچ نوع عملیات نظامی در حلب انجام نخواهد شد تا هم مردمی که مایل به ترک شهر هستند بتوانند از آن خارج شوند و هم بتوان آذوقه و مایحتاج مردم را به آنها رساند. در اطلاعیه روسیه از آندسته مردم حلب که مایل به ماندن در شهر هستند خواسته شده که به طبقات همکف و حتی زیر زمین ها بروند.

این هشدارها و توصیه ها و تصمیمات نشان میدهد که بزودی حمله سراسری برای آزادی سازی کامل حلب آغاز خواهد شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 27 مهر

 
 

اشتراک گذاری: