ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

31 شهریور  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات 29 شهریور

دوپینگ 7 میلیاردی

در جیب گشاد صدا و سیما

 
 
 
 

 

۱ - روزنامه ایران

 - مرتضی الویری: واگذاری هایی که توسط شهرداری در این مقطع انجام شده به هیچ وجه قابل مقایسه با واگذاری زمان کرباسچی نیست ولی دیدیم که چطور برخورد شد. تصور می کنم که تحقیق و تفحصی که در شورای شهر و مجلس درباره شهرداری در حال اجراست، ابعاد موضوع را بیشتر مشخص خواهد کرد . بدون تردید قبل از انتخابات معلوم خواهد شد میزان این تخلفات چقدر مهم بوده است. حالا قالیباف  نامه تظلم خواهی می نویسد، اما من مورد سئوال قرار گرفتم که چرا در زمانی که شهردار بودم یک جلد دیوان حافظ به یک نفر هدیه دادم. البته قاضی پرونده بعدها نزد من آمد و حلالیت طلبید و گفت از ما خواسته بودند ورود کنیم و ما ورود کردیم، می گفت در مورد پرونده 340 میلیارد تومانی احمدی نژاد (وقتی شهردار تهران بود) چون از ما خواسته نشد ورود نکردیم.

 - شکوری راد با اشاره به احضار 7 فعال سیاسی اصلاح طلب به دادگاه گفت: درخواست کردم پرونده ام را مطالعه کنم اما رئیس دادگاه با این موضوع مخالفت کردند.

 - انتقاد مجدد قالیباف از دولت.

 - صادق محصولی از جلسات مرتب جبهه پایداری با آیت الله مصباح خبر داد و گفت: اگر در جبهه عده ای بدون هماهنگی با دیگران خود را محور قرار داده و بخواهند خودشان را به دیگران تحمیل کنند نتیجه ای نخواهند گرفت.

 - "پیست ریو " خط پایان زندگی " گلبار نژاد "

 -از یک پیام تلفنی: در زمان برگزاری المپیک ریو، شبکه 3 سیما مسابقه ای گذاشت به نام المپیک که نیم میلیارد تومان جایزه آن بود و هر روز سئوال ارسال می کرد و قرار بود در عید قربان قرعه کشی آن انجام شود. بعد عید قربان گفتند چون اسپانسر مسابقه نیامده قرعه کشی انجام نمی شود. به مدت یک ماه 7 میلیارد واریز شده است. این پول ها به جیب چه کسانی می رود؟

 - بازگشت دلواپسان ؛ حجت الله عبدالمالکی یکی از نامزدهای ناشناخته فهرست شورای ائتلاف اصولگرایان که همراه 29 نامزد دیگر این فهرست نتوانست رای مردم تهران را کسب کند در اولین سخنرانی همایش گفت: "اقتصاد مذاکراتی" رقیب "اقتصاد مقاومتی" است. دومین سخنران، معاون خبرگزاری فارس بود که گفت :برجام " جهالت" بود. محمد صادق کوشکی، دیگر سخنران همیشگی دلواپسان نیزگفت: یک روز برجام، یک روز  IPC یک روز FATF مطرح می شود، آیا همه این ها اتفاقی است؟

 - گزارش سید "حسین نصر" از ترجمه قرآن به انگلیسی. حضور مجازی سید حسین نصر استاد علوم اسلامی دانشگاه جرج واشنگتن در جلسه کانون زبان فارسی در تهران. دکتر نصرالله پورجوادی و آیت الله محقق داماد نیز در این نشست شرکت داشتند.

 

۲ - کیهان

 - دبیر کل حزب مؤتلفه: ما دعا می کنیم علی مطهری از خواب غفلت بیدار شود.

 - محسن رفیق دوست: کسانی که می گویند به قدرت دفاعی نیاز نداریم " عقل " ندارند.

 - محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت: چند روز پس از صدور فتوای تحریم محصولات "تراریخته" از سوی مراجع، با توهین به منتقدان تاکید کرد: مدافع محصولات تراریخته است.

 

 ۳ - وقایع اتفاقیه

 - مخالفت صریح رهبر انقلاب با نامزدی احمدی نژاد در انتخابات.

 

 ۴ - اطلاعات

 - اطلاعات در ستون " یادداشت " در صفحه 2 مطلبی دارد با عنوان " راستی چرا؟ " : وقتی توافق ژنو به سرانجام رسید، عده ای مخالف بودند. مدتی که گذشت بحث قراردادهای نفتی پیش آمد، عده ای در مقام دفاع از ارزش ها و استقلال و منافع ملی وارد کارزار شدند. پس از مدتی FATF  پیش آمد که خوشبختانه یا متاسفانه بیش از 198 کشور آن را پذیرفته اند، باز جریان شدیدی در مقام مخالفت به راه افتاد و عضویت ایران در این اتحادیه را به مثابه وابستگی و حراج منافع ملی و خیانت در حق انقلاب نامیدند و دولت را به تن دادن به خواست های نامشروع بیگانگان متهم کردند. اگر همه مسؤلین و دست اندر کاران و صاحبان قدرت و نفوذ در کشور دغدعه ای جز سربلندی نظام ندارند، پس اختلاف چیست ؟ راستی چرا!؟ 

 - جواد لاریجانی در ایتالیا: در حقوق متهم، نحوه دادرسی مربوط به جرائم زنان و نوجوانان و اطفال شباهت های بسیار وسیعی در سیستم قضایی دو کشور ایران و ایتالیا وجود دارد.

 - دستگیری 3 متهم آتش سوزی جنگل های گیلانغرب

 - حضور 43 شرکت ایرانی در نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی مسکو.

 - قدردانی از عاشیق های ارومیه. 3 نفر از هنرمندان پیشکسوت موسیقی عاشیقی مکتب ارومیه به واسطه بیش از نیم قرن فعالیت هنری مورد تجلیل قرار گرفتند. (عاشیق یوسف اوهانس متولد سال 1306 شمسی، عاشیق محمد حسین دهقان متولد 1313 شمسی و عاشیق اسمعلی لطفی متولد 1316) حجت الاسلام کریمی مدیر کل ارشاد آذربایجان غربی در این مراسم، هنر موسیقی را هنری فاخر و ارزشمند و جزو 7 هنر برتر بشریت دانست.

 

 ۵ - جمهوری اسلامی

 - سخنگوی قوه قضائیه: واقعه کهریزک جرم بود، منتظر رأی دادگاه درباره مرتضوی هستیم.

 - معاون درمان وزیر بهداشت: 2400 آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور اضافه می شود.

 

 ۶ - شرق

 - سخنگوی قوه قضائیه: اگر تخلف شهرداری محرز شود بدون اغماض برخورد می کنیم.

 - شکایت اصغر فرهادی، ترانه علیدوستی و مانی حقیقی از " یالثارات"

 - صادق محصولی: 4 بار اموال و دارایی خود را اعلام کرده ام.

 - سعید لیلاز : به نظر من اولین گام در آزادسازی اقتصاد ، بحث کاهش دخالت دولت در قیمت گذاری هاست. معتقدم دولت بهتر بود امسال 10 درصد قیمت سوخت را افزایش می داد و از پرداخت یارانه به همه مردم خودداری می کرد. نیروهای مازاد زیادی در سازمان های دولتی داریم که در هر اقتصاد آزادی بهتر بود تعدیل شوند.

 

 ۷ - دنیای اقتصاد

 - دنیای اقتصاد در سرمقاله خود نوشت:  اجرای سیاست هایی  در یک سال و نیم اخیر که با ابتدایی ترین اصول اقتصادی  ناسازگارند، بخشنامه معاون اول رئیس جمهور برای کنترل قیمت ها که کاملا به مانند یک شوک کارشناسان اقتصادی را متحیر کرد، کاهش دستوری نرخ سود بانکی، تثبیت نرخ ارز ، کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن ... بنا بر این سؤال اساسی این است که چطور باید انتظار اصلاحات اقتصادی از درون دولت را داشته باشیم؟

 - 3 خواسته " شافعی" از انگلیسی ها ... رفع موانع اخذ روادید تجاری در دیدار با "لرد نورمن لامونت " نماینده ویژه نخست وزیر انگلستان در امور ایران

 - قاضی سراج: روحانی لایحه افزایش تعداد مناطق آزاد را پس بگیرد.

 - فروش اسکناس های 100 و 200 تومانی 5 برابر قیمت.

 

 ۸ - اعتماد

 - داود هرمیداس باوند: باراک اوباما در ماه های پایانی ریاست جمهوری اش قرار دارد و علاقمند است تا پیش از پایان رسیدن دوره زمامداریش، بحران سوریه را حل و فصل کند. روسیه نمی خواهد فرصت به دست آمده را از دست بدهد. روس ها به دنبال فضایی برای باز کردن انسداد سیاسی ناشی از تحریم های پس از بحران اوکراین بودند. سوریه بهترین میدان برای روسیه بود همین مساله موجب می شود مسکو دست رد بر سینه واشنگتن نزند  و آتش بس را بپذیرد!

 

 ۹ - آرمان

 - حمید رسایی: بین روحانی و چوب خشک، به چوب خشک رأی می دهم.

 - بهزیستی: تولد سالانه 30 هزار نوزاد معلول.

 - محمد حسین برخوردار عضو اتاق بازرگانی: برخی از منتقدان دولت، افزایش قیمت مواد مصرفی را شروع روند افزایش نرخ تورم عنوان می کنند اما این استدلال صحیح نیست.

 

 ۱۰ - آفتاب

 - عارف: تلاش زیادی برای از بین بردن وحدت اصلاح طلبان می شود.

 - سخنگوی کمیسیون قضایی و حفوقی مجلس: جابه جایی تعطیلی روز جمعه برای افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی با دنیا با ملاحظات دینی مغایرت دارد ، سایر کشورها نسبت به تغییر تعطیلات با ما همراه شوند.

 

 ۱۱ - مردم سالاری

 - الویری: شهرداری برخی اعضای شورا را با واگذاری زمین و برخی هدایا نمک گیر می کند و ناظر وظیفه نظارتی اش را به خوبی انجام نمیدهد.

 - تاکید وزیر بهداشت بر لزوم تشکیل سازمان اورژانس در برنامه ششم.

 - اجبار کتابفروشی ها برای خرید "حل المسائل" همراه با کتب درسی تخلف است.

 

 ۱۲ - خبر جنوب

 - آغاز سال تحصیلی شنبه با حضور رئیس جمهور

 - برگزاری کلاس های جبرانی برای دانش آموزان دیرآموز از امسال.

 - برگزاری کنسرت در نوشهر پس از 7 سال

 - سناتور آمریکایی پس از سفر به ایران گفت: مردم ایران عاشق آمریکا هستند.

- 300 هزار کودک بازمانده از تحصیل.

 - مدیر کمیته امداد: برای جشن عاطفه ها دیگر در خیابان چادر نمی زنیم.

 - توزیع کیک 90 طبقه در میان شیرازی ها به مناسبت عید غدیر.

 - مدیر بیمارستان نمازی شیراز: تامین ملزومات مورد نیاز بیماران خارج از بیمارستان جرم تلقی می شود

 - رئیس دانشگاه شیراز: ورود درصد بالایی از دختران به دانشگاه ها نشانگر توانمندی است ما نمیتوانیم جلوی فکر و اندیشه را بگیریم. دکتر ارشاد بیان داشت: نباید برای ورود کنکور محدودیت جنسیتی بگذاریم و آن را سهمیه ای کنیم ، چرا که این راهش نیست و نتایج مثبت به بار نخواهد آورد . جمعیت دختران دانشجوی ما به طور میانگین27 درصد در سال 57 به 54 درصد در حال حاضر رسیده است.

 - قالیباف : هویت اسلامی و کرامت زن در جامعه و تربیت خانوادگی غیرت ما و عفت زنان و حرمت زن ، اجازه نمی دهد آنها وارد برخی از کارها شوند.

 

 ۱۳ -همشهری

 - قالیباف: بدون شک جان باختگان حادثه متروی کیانشهر از مجاهدین خاموشی هستند و چون در راه خدمت به مردم جان خود را از دست دادند در پیشگاه خدا در آرامش به سر می برند.

 

 ۱۴ - جام جم

 - هر کیلو گرم برنج ایرانی به مرز 15 هزار تومان رسید.

 - دانشمندان آلمانی به دنبال بازسازی آثار باستانی تخریب شده در سوریه.

 - عضو اتاق بازرگانی : بخش خصوصی معتقد است بخش مربوط به پتروشیمی و میعانات گازی نباید در آمار صادرات غیرنفتی به حساب آید.

 

 ۱۵ - هفت صبح

 - تولد ماهینی با حضور بانوی المپیکی لیلا رجبی. بازیکنان پرسپولیس شب قبل از دربی مراسم تولدی را در اردوی این تیم برای حسین ماهینی برگزار کردند. لیلا رجبی نیز روی اینستاگرام خود عکسی از این مراسم منتشر کرده و تولد ماهینی را تبریک گفته است.

 

 ۱۶ - جوان

 - خطر نفوذ در دعوت انگلیسی ها از همکلام خود! چرا صادق زیبا کلام می تواند شخصیت مورد دعوت پارلمان انگلیس باشد. زیبا کلام از این دعوت ذوق زده است، همین ذوق زدگی کافی نیست تا انگلیسی ها یقین داشته باشند که گزینه مناسبی را برگزیده اند؟ 

 - نگرانی شهرداری از تاثیر لایحه برنامه ششم بر درآمدهای پایدار تهران.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 31 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: