ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 مرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات شنبه

نگاه روزنامه های

موافق و مخالف دولت به رویدادها

 
 
 
 
 

 

1- ماجرای فیش های حقوقی، که حالا تبدیل شده به کشف در آمد و حقوق کسانی که از دولت حقوق مستقیم نمی گیرند اما دستشان توی جیب بودجه دولتی است، از جمله امام جمعه هائی که سهم امام می گیرند، نذورات می گیرند، پول زیر تشکی برایشان می آورند، فطریه جمع می کنند، کلید صندوق خیرات و صندوق امام زاده ها در اختیارشان است و از انواع سازمان های اسلامی بودجه دارند و...

مردم اینها را می دانند و به همین دلیل هم کافی است روزها سری به بازار تهران بزنید تا به گوش خود بشنوید که مردم درباره حقوق و در آمد چه کسانی با هم صحبت می کنند. در نتیجه بازتاب همین سئوالات مردم است که روز گذشته رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس گفت: حقوق امام جمعه ها در کشور ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است .یعنی علاوه بر آنچه که از مردم در شهرهای کوچک و بزرگ می گیرند و ناخنکی که به بودجه عمومی مملکت می زنند، برای آن پرت و پلاهائی که روزهای جمعه می گویند هم 300 هزار تومان می گیرند!

فکر می کنید شجریان برای چند شب خواندن در کنسرت "بم" چقدر گرفت؟ هیچ! و هر چه هم که مردم دادند گفت بریزید به یک صندوق ملی برای بازسازی ارگ بم.

مردم این تفاوت ها را می بیننند و میدانند.

2- روزنامه کیهان در شماره شنبه، در صفحه 2 خود در مورد دادگاه مهاجمان به سفارت عربستان از قول روزنامه جوان که زیر مجموعه خود کیهان است اما سپاه منتشر می کند نوشت: روحانی نه تنها نباید خواستار فوریت در برگزاری دادگاه متهمان حمله به سفارت عربستان میشد، بلکه باید به دستگاه قضائی گرا  میداد که برای بی اعتنایی به عربستان فعلا دادگاه عقب بیفتد .

(تردیدی در همبستگی کیهان با عماریون و بسیج سپاه و مهاجمین خیابانی و سفارتی باقی می ماند؟ لابد دادگاه مهاجمین به مطهری در شیراز هم نباید برگزار می شد که تقریبا هم نشد، آن دادگاه هم سرهمبندی شد و تمام شد، فقط اشاره شد که مهاجمان وابسته به یک نهاد نظامی ( بخوانید بسیج و نیروی انتظامی) بودند.)

 

3- کیهان در همان شماره و در ادامه توهم نویسی ها و پرونده سازی ها، این بار در صفحه آخر خود در مورد انتخابات آمریکا هم پیش بینی کرد که در صورت "پیروزی ترامپ" احتمال کودتای نظامی در امریکا بسیار محتمل است!

 

4- روزنامه رسالت در بحث حجاب به نقل از رحیم پور ازغدی (از سر بازجوهای دهه مخوف 60 در اوین که حالا عضو شورای انقلاب فرهنگی است و گهگاه پیش خطبه گوی نماز جمعه تهران) نوشت: دولت به قانون حجاب عمل نمی کند. ضمنا روش های قدیمی جوابگوی ازدواج های امروزی نیست.  (روش جدید که جوابگو باشد کدام است؟)

 

5- روزنامه وطن امروز به نقل از آیت الله مکارم شیرازی نوشت:  دولت به کارمندان زن که حجاب را رعایت می کنند امتیاز بدهد و کسانی که رعایت نمی کنند امتیاز کم کنند !(لابد بن مرغ و برنج آن امتیازی است که باید قطع شود و یا داده شود!)

 

6- روزنامه اطلاعات در شماره روز گذشته خود یکی از سخنان داهیانه احمدی نژاد را در شماره شنبه خود منتشر کرد که گفته بود 5 میلیون نفر را از شهر تهران خارج خواهم کرد. اطلاعات ادامه داد: سرعت مهاجرت به تهران دو برابر شده است. 17درصد جمعیت کل کشور در تهران جای گرفته اند که مساحت کمتر از یک درصد از کشور را داراست. مهاجرت های بی رویه باعث شده برخی از روستاها خالی از سکنه شود و در نتیجه بحران آسیب های اجتماعی همراه دارد.  

 

7- روزنامه ی ایران از نشست انتخاباتی احمدی نژاد با حضور چند صد نفر از یاران سابق خود برای صرف ناهار و سخنرانی مورخ درباری "خسرو معتضد" در این نشست خبر داد. احمدی نژاد گفت: "دولت فعلی عملکرد خوبی در زمینه بیت المال نداشته است! ما باید دوباره در صحنه حضور پیدا کنیم تا کشور را از مشکلات موجود نجات دهیم" .

 

8- روزنامه وقایع اتفاقیه در صفحه 2 خود در خصوص مسکن مهر نوشت: خسرو معتضد در سخنرانی خود در ناهار احمدی نژاد ضمن حمله به دولت روحانی گفت: کسی که ساخت مسکن مهر برای مردم را فاجعه می خواند درواقع بی سوادی خو را اثبات می کند.

و روزنامه جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع خود با اشاره به همان ناهار و سخنرانی معتضد نوشت: در میان سخنرانی احمدی نژاد، جانبازی از میان جمعیت با فریاد گفت غارتگر بیت المال اعدام باید گردد.

9- روزنامه ایران به نقل از رئیس بانک مرکزی در صفحه 4 خود نوشت: هدف بانک مرکزی کاهش نرخ سود بانکی (سپرده و تسهیلات) تا مرز تک رقمی و همسو با تورم است. تک نرخی کردن ارز تا پایان امسال محقق خواهد شد.

10- روزنامه همشهری در همین ارتباط نوشت: کاهش نرخ سود بانکی توسط بانک مرکزی دستوری است!

11- افتاب یزد در صفحه 6 خود از قول "مسعود دانشمند" عضو اتاق بازرگانی در همین ارتباط نوشت: در حال حاضر سود بانکی بیش از این کششی برای کاهش ندارد.  

12- روزنامه ی دنیای اقتصاد نیز در سر مقاله خود با آسمان به ریسمان بافتن نوشت: دولت، استقلال بانک مرکزی را نقض کرده است!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 3 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: