ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 مرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

علی مطهری:

فاصله گیری ارتش از سیاست

امتیاز این نیروی نظامی است

 
 
 
 
 

 

بدنبال سخنان  تحقیر آمیز یکی از جنجال برانگیز ترین مدرسان دانشگاه سپاه بنام "عباسی" درباره ارتش که در همین شماره پیک نت آن را می خوانید، علی مطهری نایب رئیس مجلس در گفتگوئی کوتاه با خبرگزاری ایسنا گفت:

آقای عباسی در سخنانشان بی‌تفاوتی ارتش نسبت به برخی مسائل سیاسی و اقتصادی را یک نقص و ایراد برای ارتش برشمرده‌اند در حالی که اتفاقا این نقطه قوت ارتش است که صرفا کار تخصصی خودش را انجام می‌دهد و وارد حوزه سیاست و اقتصاد نشده است.

اجماع نیروی نظامی با قدرت اقتصادی و سیاسی و همچنین قدرت رسانه‌ای باعث می‌شود یک نهاد نظامی بتدریج تبدیل به یک حزب قدرتمند سیاسی شود و این می‌تواند برای آینده کشور مخاطراتی ایجاد کند. به اعتقاد من ارتش کار درستی انجام می‌دهد که وارد حوزه های غیرمرتبط با نیروهای مسلح نمی‌شود. روشن نیست صحبت‌های آقای عباسی با چه انگیزه‌ای گفته شده، البته ظاهرا صحبت‌های ایشان مربوط به چند سال قبل بوده که اخیرا منتشر شده است. به هر حال این سخنان ناپخته بوده و شاید هم ایشان به منظور تضعیف ارتش این حرف را نزده اما اثر بیرونی منفی دارد. در شرایط امروز منطقه ما نباید روحیه ارتش را تضعیف کنیم و به جای اینکه از ارتش به خاطر پرداختن به کار تخصصی‌اش تمجید شود آن را متهم به بی‌تفاوتی به مسائل اساسی کشور کنیم.

(سخنگوی سپاه روز گذشته گفته است که سخنرانی عباسی مربوط به 6 سال پیش است که حالا منتشر شده است.)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 11 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: