ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 مرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور روزنامه های دوشنبه 11 مرداد

انتظار مردم، وحشت دلواپسان

برای باز شدن دهان روحانی!

 
 
 
 
 

 

هرچه به زمان مصاحبه تلویزیونی رئیس جمهور، که در کرمانشاه وعده در میان گذاشتن ناگفته هایش با مردم داده بود نزدیکتر می شویم، حجم توپخانه جناح راست علیه روحانی شدت بیشتری میگیرد. دلواپسان، ژنرال هایشان را وارد میدان کرده اند.

1- شهربانو امانی در همین مورد به روزنامه اعتماد گفت: رئیس جمهور باید به انتظارات و مطالبات افکار عمومی و مردم در این برنامه تلویزیونی پاسخ دهد .

2- روزنامه رسالت به نقل از غفوری فرد دکترای فیزیک هسته ای نوشت: چرا باید جوانان ما که در مسائل هسته ای، سلول های بنیادی، علوم فضایی، صنایع موشکی، نانو تکنولوژی یا بیو تکنولوژی با مدیریت عالی حقوق ۸۰۰ هزار تومان بگیرند ولی کسانی که معلوم نیست قبل از انقلاب چقدر درآمد داشته اند ۵۰۰ میلیون بگیرند، در دیزی باز است حیای گربه کجا رفته است ؟

 در ادامه روزنامه رسالت در صفحه دوم خود به نقل از سید احمد خاتمی نوشت: حقوق های نجومی خیانت به ملت ایران بود.

 و باز در صفحه ۳ همین روزنامه از قول رهبر حزب موتلفه نوشت: درخواست مردم از رئیس جمهور عزل مدیران متخلف است و در همین صفحه از قول عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نوشت : حقوق های نجومی کودتا علیه نظام بود.

3- روزنامه همشهری به نقل از رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی نوشت : اگر برنامه دولت در یکسان سازی نرخ ارز به سمت کاهش نرخ باشد به ضرر صادرات و اگر به سمت افزایش نرخ ارز باشد مطلوب است. وی افزود نرخ ۳۵۰۰ تومان (نرخ فعلی بازار آزاد) برای ارز یک شوخی است . نرخ ارز بیش از این رقم است.

4- روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه پنج از استعفای محسن جلال پور رئیس اتاق بازرگانی به علت بیماری خبر داد که البته مورد قبول واقع نشد.

اما روزنامه آرمان در صفحه سوم خود مطلبی دارد تحت عنوان "معمای استعفای ناگهانی جلال پور" و نوشت علت اصلی استعفای رئیس اتاق بازرگانی، ماجرای اخیری است که سبب استعفای برخی از مدیران عالی رتبه شده است. رئیس اتاق بازرگانی حتی در صورت استعفای زود هنگام خود باید پاسخگوی عملکرد خود در دوران مسئولیتش باشد .

5- وطن امروز: افکار عمومی منتظر برخورد روحانی با متخلفان حقوق های نجومی است.

6- روزنامه کیهان: دولت باید به ادعای رئیس سازمان سیا مبنی از تمجید از روحانی پاسخ دهد.

7- کیهان در یک سوتی دیگر نوشت: شبکه تلوزیون بی. بی. سی می خواست از درگذشت "کارگردان فقید" عباس کیارستمی بهره برداری سیاسی کند. این در حالیست که کیهان در تاریخ ۲۱ تیر ۹۵ در صفحه ۳ نوشته بود عباس کیارستمی کارگردانی که حتی با مردم وطن خویش هم نتوانسته بود ارتباط برقرار کند. او حتی یک پلان از فیام های خود به تقدیر از رزمندگان جنگ اختصاص نداد

8- روزنامه آرمان در صفحه سوم خود از قول زیباکلام نوشت : اینکه احمدی نژاد بگوید قبل از تحویل گرفتن دولت کشور با تهدید نظامی روبرو بود و در آخر ریاست جمهوری آمریکا خواهان مذاکره بود صحت ندارد. سیاست خارجه کشور ما ربطی به رئیس جمهور رادیکال یا اصلاح طلب ندارد . در زمانی که امریکا درباره مسائل هسته ای حاضر به مذاکره شد این دکتر ولایتی بود که با پا درمیانی سلطان عمان پنهانی مذاکرات انجام می داد.

9- دبیر ستاد حقوق بشر اسلامی (صادق لاریجانی) به روزنامه رسالت گفت: پرونده ما در حقوق بشر افتخار آمیز است.

10- روزنامه شرق به نقل از صفایی فراهانی نوشت عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. مطرح شدن فیش های حقوقی فرصت خوبی است که رسانه ها به فساد های مالی بپردازند و ذهن مردم را روشن کنند.

11- افتاب یزد به نقل از سخنگوی وزارت بهداشت در صفحه اول خود نوشت: اظهارات وزیر بهداشت احمدی نژاد درباره درآمد صد میلیون تومان در روز دکتر هاشمی درست نیست. دکتر هاشمی تنها یک چشم پزشک ماهر نیست او دانشمندی است که نه تنها در کشور بلکه در جامعه چشم پزشکی جهان شناخته شده و قابل احترام است.

12- جمهوری اسلامی در صفحه اول خود نوشت : دویست و چهل سوپر تانکر نفت کش نخستین بار پس از برجام در جزیره خارک بارگیری کردند.

13- روزنامه اطلاعات: خانم موگرینی مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا از الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی حمایت کرد.

14- روزنامه شرق در صفحه اول خود مطلبی به چاپ رسانده با عنوان " احتکار باز " علیه تولید برنج ایرانی.

15- روزنامه جام جم: حلب یک قدم مانده به صبح .

16- روزنامه ایران در صفحه اول خود با تیتر درشت از دستور روحانی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی نوشت: آزمون استخدامی تا تامین حقوق زنان متوقف شود.

17- روزنامه ایران در صفحه اخر خود از پانزدهمین سال درگذشت دکتر امیرحسین آریانپور یاد کرد.

همین روزنامه  در صفحه دوم خود مصاحبه ای دارد با نجات الله ابراهیمیان عضو شورای نگهبان در رابطه با مینو خالقی که گفت: تفسیر من به عنوان یک عضو این بود که نمی شود پس از رای گیری و انتخاب نماینده او را رد صلاحیت کرد.

18- روزنامه ایرا:  سارا زاهدی ریاضیدان ایرانی الاصل ساکن سوئد و متولد ۱۳۶۰ تهران دارای فوق دکترای ریاضی برنده جایزه انجمن ریاضیات اروپا شد

19- ایران در صفحه ۴ از قول وزیر راه نوشت وضعیت شهر تهران از سال ۱۳۸۴ تا کنون حادتر شده است. فروش تراکم و بلند مرتبه سازی باعث اتلاف منابع و شهرسازی رانتی و سلب اسایش شهروندان شده است. وی اضافه کرد تخلفات بسیاری طی سال های گذشته در تهران انجام شده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: