ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 مرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات 12 مرداد

این همه وحشت، از ادامه

ریاست جمهوری روحانی!

 
 
 
 
 

 

توپخانه جناح بازنده انتخابات ریاست جمهوری و تا حدودی دو مجلس خبرگان و شورای اسلامی هر روز پر زور تر از روز پیش به سمت روحانی شلیک می کند. سه روزنامه کیهان و رسالت و جوان فرماندهان این توپخانه اند و همچنان چاشنی توپ هایشان فیش های حقوقی و گرانی و معیشت مردم است. آنها با این شلیک سعی می کنند دوران احمدی نژاد را از ذهن مردم دور کنند. دورانی که خود حامی آن بودند و بزرگترین بحران اقتصادی و اجتماعی را برای مردم و کشور بوجود آوردند. روزنامه های سیاست روز و وطن امروز و عصر ایرانیان هم دنباله رو آنهایند. در این میان، روزنامه دنیای اقتصاد و همشهری هم گاهی آتش پهلوئی باز می کنند. تکلیف "یالثاارت" هم که روشن است و از "دیوث و پفیوز" هنوز پائین تر نرفته که احتمال هم کم نیست بزودی برود. وقتی آیت الله بنام جوادی آملی در قم از صفت "دیوث" در سخنرانی اش استفاده می کند، یالثارات نکند؟ کیهان نکند؟ آب از سر چشمه گل است!

بهرحال روز سه شنبه هم مطبوعات اینگونه منتشر شدند:


1- دنیای اقتصاد در سرمقاله خود نوشت: روحانی پیش از انتخابات به مردم دو وعده داد، رفع تحریم ها و تأثیر آن بر زندگی مردم . که به علت دخالت نهادهای حکومتی در اقتصاد نتوانست، امشب هم در گزارش تلویزیونی و در سال آخر دولت گفتن این مشکلات دیگر برای مردم خریدار ندارد .

2- روزنامه کیهان: معترضین انگلیسی رستوران زنجیره ای را با 8000 جیرجیرک و 4000هزار سوسک و 1000ملخ تعطیل کردند.

3- روزنامه جمهوری اسلامی از قول وزیر بهداشت نوشت: نباید سلامت مردم به سیاست و منافع جناحی آلوده شود .

4- روزنامه اطلاعات در صفحه 3 از افتتاح آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز در دانشگاه تهران با حضور وزیر بهداشت نوشت. این روزنامه در صفحه 4 خود از حذف دفترچه های درمانی تأمین اجتماعی تا پایان کار دولت یازدهم خبر داد -اطلاعات در صفحه آخر خود نوشت: وزیر خارجه برزیل، ریاست جمهوری دونالد ترامپ را کابوس توصیف کرد و از تمامی آمریکایی ها خواست تا به هیلاری کلینتون دمکرات رآی دهند .

5- روزنامه رسالت از قول محمد رضا باهنر که یکی از دو ستون فقرات روزنامه رسالت است نوشت: بازگشت به قبل از برجام روی میز است. آیت اله جنتی هم همآهنگ با بقیه گفت: غرب به فکر کلاهبرداری در توافق هسته ای است .

 در صفحه سوم رسالت سردار صفار هرندی سردبیر اسبق کیهان شریعتمداری، وزیر ارشاد دولت احمدی نژاد و مشاور مطبوعاتی کنونی فرمانده کل سپاه در امامزاده شهر ابوزید آباد آران بیدگل گفت: آمریکا وارد جنگ با ایران شود، همان روز اول جنگ 20000 کشته خواهد داد. معلوم نیست کی گفته قرار است جنگ شود که این سردار مشاور افتاد وسط!؟

رسالت از اظهار نظر عسکر اولادی عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی که خوره پول است نوشت: 6 ماه از برجام گذشت اما هنوز نقل و انتقال پول به ایران ممکن نیست .

6- وطن امروز هم یکباره خواب ندا را دید و نوشت: برجام دنبال ندا آقاسلطان های بیشتر بود! پیدا کنید رابطه ندا که با گلوله بسیج در جریان کودتای 88 کشته شد را  با برجام!

7- روزنامه ایران در صفحه اول خود نوشت: جلوگیری از مسدود شدن شبکه های مجازی از اقدامات مهم دولت یازدهم بود. و در خبری دیگر نوشت: پیمانکار تونل توحید به علت نشست آب از تونل 300میلیارد تومانی پایتخت از شهرداری شکایت کرد .

8- روزنامه جام جم به نقل از مدیر عامل صندوق صادرات در صفحه 4 خود نوشت: رتبه ریسک ایران در زمان تحریم ها 7 بود و پس از برجام 6 و تا ماه آینده به 5 میرسد .

9- روزنامه شرق، نوشت: حکیمی پور عضو شورای شهر گفته است: هزینه شهرداری قالیباف 100 برابر کرباسچی شهردار اسبق تهران است. شرق در صفحه 3 به نقل از صادق زیبا کلام نوشت : روحانی در گفتگوی امشب باید بگوید چند ده نفر در این دولت که دریافت های غیر متعارف داشته اند را وادار به استعفا کرده است .

10- روزنامه آرمان از بازگشت به خدمت سردار رادان، عامل شکنجه و کشتار در سوله کهریزک در جریان حوادث انتخاباتی 88 و شکنجه دستگیر شدگان در همان حوادث در زیر زمین وزارت کشور خبر داد. وقتی ابراهیم رئیسی یکی از سه مجری قتل عام سیاسی 67 تولیت آستانقدس می شود، سردار رادان نباید یک گوشه کار را در نیروی انتظامی بگیرد؟

11- روزنامه همشهری به نقل از علی رازینی رئیس سابق و شاید کنونی دادگاه ویژه روحانیت و عضو مجلس خبرگان نوشت: استعفا کافی نیست، مدیران نجومی مجازات شوند .

12 - وقایع اتفاقیه در صفحه آخر به مناسب سالروز تولید محمد قاضی مترجم شناخته شده ایران که در مهاباد به خاک سپرده شده نوشت:  بر بال های کتاب  های ترجمه شده قاضی!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 13 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: