ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 مرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سرپرست تیم پزشکی عمل حراجی پروستات رهبر:

به بچه ها شیر مادر بدهید

تا کشور اول منطقه شویم!

 
 
 
 
 

 

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی "علیرضا مرندی" گفته است «تبلیغ شیرخشک دشمنی با نسل آینده است، برخی ویزیتورهای کارخانه‌های شیرخشک پزشکان را به مسافرت می‌برند و شست و شوی مغزی می دهند تا سود این شرکت ها را تضمین کنند. شیر مادر برای نوزاد تا دوسالگی توصیه قرآن است. کشورهای غربی در گذشته این واقعیت را نمی پذیرفتند، اما بعد از سال ها تحقیق اکنون آنها نیز به این حقیقت رسیده اند و تغذیه با شیر مادر تا بیش از دوسالگی را تجویز می کنند. تغذیه با شیر مادر جزئی از اقتصاد مقاومتی است و اگر ما بخواهیم تا ۵۰سال آینده به کشور اول منطقه تبدیل شویم، یکی از الزامات رسیدن به این هدف تغذیه کامل همه کودکان با شیر مادر تا دوسالگی است»

معاون بهداشت وزارت بهداشت هم گفته است: در حال حاضر سالانه۲۲ هزار مرگ کودکان گزارش می‌شود که مى‌توان با شیر مادر آن را کاهش داد.

من از معاون وزارت بهداشت خواسته ام مکان هایی را برای شیردهی مادران در بیمارستان‌ها ایجاد کنند و حتی امیدوارم که در اماکن عمومی نیز مکان هایی برای شیردهی مادران ایجاد شود. حتی اگر مادران شاغل باشند نیز می توانند شیرشان را بدوشند تا در فاصله زمانی مناسب به نوزادشان داده شود.

این شیرهای خشکی که با شماره های یک، دو و سه برای سنین مختلف کودکان در داروخانه ها وجود دارد، سمی است که سلامت نسل آینده کشور را به خطر می اندازد و وزارت بهداشت باید این شیرها را از داروخانه ها جمع کند.

 

- علیرضا مرندی نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس بود و ریاست تیم پزشکی رهبر در جریان عمل پروستات را سال گذشته برعهده داشت.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 17 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: