ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 مرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

همه در درون خود

یک محمد رضا پهلوی داریم

 
 
 
 
 

 

حسن خمینی که هاشمی رفسنجانی به وی لقب "علامه" را داده، در دیداری که با معاون و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور در آرامگاه آیت الله خمینی داشت با ادبیات خاص خود، به نکاتی اشاره کرده که اگر مردم هم کاملا متوجه نشوند، اهل حکومت و روحانیت خوب متوجه می شوند. او گفت:

چرا آمار طلاق در کشور بالاست و سال گذشته 2/2 درصد آمار ازدواج کاهش یافته و همین مقدار نیز طلاق افزایش یافته است؟ چرا وضع مواد مخدر اینگونه است؟ چرا این بی ادبی و به کارگیری الفاظ رکیک در جامعه و شبکه های اجتماعی به کار برده می شود؟ راحت است که منشاء تمام این آسیب ها را مشکلات اقتصادى بدانیم؛ اما مشکلات اقتصادی گرچه ممکن است به مثابه یک متغیر مقتضی نقش داشته باشد اما تنها علت پیدایش بی نزاکتی و آسیب پذیری اجتماعی نیست.

شباهت انسان به مسئولان بیش از شباهت انسان به پدر و مادرش است. امام می گفتند: "همه ما درون خودمان یک محمدرضا پهلوی داریم (صحیفه امام جلد 13، ص200؛ جلد 9، ص13 و 18؛ جلد 14 صفحات 379 و ...)؛ بدین معنا که همه ما درون خودمان بدی هایی داریم و وقتی با این بدی ها الگو قرار گرفتیم جامعه هم دستخوش همین بدی ها می شود."در گذشته افراد در ناهنجار بودن برخی رفتارها اتفاق نظر داشتند و وجدان نیز مانع ارتکاب آنها می شد، اما امروزه بسیاری از ناهنجاری ها و بزه ها با سوال مواجه شده و اگر کسی را از انجام آنها منع کنید او بد بودن آن عمل را مورد ابهام قرار می دهد. جامعه ای که الگوهای بد داشته باشد بد می شود." (خلاصه شده و نقل از سایت جماران)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: