ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 مرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

کوچ داعش از سوریه به اوکرائین

سایت روسی "ریا نوستی"

 
 
 
 

"روسلان بالبیک" معاون فرمانداری کریمه گفت: سازمان داعش بخشی از فعالیت و تمرینات خود را به اوکرائین کشانده است. اخیرا ما اطلاع پیدا کرده ایم که باند های تروریستی داعش در منطقه "خرسون" اوکرائین نزدیک مرزهای کریمه، اردو گاه هایی برای تعلیم و آمادگی نفرات خود ایجاد کرده اند. در این منطقه یکی از بزرگ ترین نیروگاه های اتمی اوکرائین قرار دارد که داعش می تواند با تهدید به تخریب آن؛ از حکومت اوکرائین باج خواهی کند. در صورت عملی شدن چنین تهدیدی، اوکرائین و کل اروپا با یک فاجعه عظیم مواجه خواهند شد."

اخیرا نیز"ولادیمیر کیریف" کارشناس مسائل سیاسی طی مصاحبه ای با رادیو اسپوتنیک روسیه خاطر نشان کرد که در اوکرائین زمینه مساعدی برای گسترش فعالیت های داعش بوجود آمده است. اخیرا ماموران ویژه مبارزه با تروریسم اوکرائین در شهر خارکف یک شهروند لیبیایی را دستگیر کرده اند که نارنجک جنگی و اسناد همکاری با داعش را به همراه داشته است. در تحقیقات ماموران معلوم گردید که این عضو داعش وظیفه داشته از بین شهروندان اکرائین برای تربیت عملیات تروریستی عضو گیری کند.

به دو دلیل اساسی تروریست های داعش، اکرائین را برای فعالیت آموزش تروریستی خود مساعد می دانند.

اول: کیف و اسلامیست ها به لحاظ فکری هدف های مشترکی را دنبال می کنند.

دوم: آن ها دشمن مشترک خود را روسیه می دانند.

فاشیست های اوکرائینی بر این باور هستند که دریک "جنگ" مستقیم با روسیه هستند و تروریست ها نیز روسیه را که با عملیات نظامی خود در سوریه ضربات کشنده ای را به داعش و گروه جبهه النصرت وارد کرده دشمن خود می دانند.

چرا برای تروریست ها اوکرائین جذابیت خاص خود را دارد؟

به این دلیل که تروریست ها در این کشور می توانند به آسانی مدارک رسمی و قانونی برای خود جعل و فراهم کنند. خصوصا در سال های 2014 و 2015 گروه های تروریستی می توانستند بدون هیچ مانعی، پاسپورت و دیگر مدارک یک شهروند اوکرائینی را به دست بیاورند. در شرایط فعلی نیز تروریستها با دادن رشوه می توانند برای خود هرگونه مدرک اوکرائینی و یا تاسیس شرکت های تجاری در زمینه های مختلف فراهم کرده و برای اجرای اهداف خود نیرو به اروپا  یا اورال و قفقاز روانه کنند.

تا سال 2014 فعالیت "گردان کریمه" ادامه داشت. این تشکیلات به جا مانده از فعالیت های شیخ منصور و جوهر دودایف از شهروندان سابق اتحاد شوروی در جبهه التحریر و اخوان المسلمین در کریمه بود.

 پس از ملحق شدن شبه جزیره کریمه به روسیه، فعالین این  احزاب برای ادامه فعالیت خود را به منطقه خرسون اوکرائین انتقال دادند و در آن جا اهداف خود را پی گیری می کنند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 23 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: