ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 تیر  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه رهبر حزب کمونیست روسیه

بحران در ترکیه

با سرکوب کودتا تمام نمی شود

 
 
 
 

گنادی زوگانف در مصاحبه با خبر گزاری اینتر فاکس در ارتباط باکودتای نافرجام نظامیان ترکیه گفت: عامل اساسی تلاش نظامیان ترکیه برای کودتا را باید در بلند پروازی های طیب اردوغان رییس جمهور این کشور جستجو کرد. او از زمان بر آمدن به قدرت، سودای برقراری امپراطوری عثمانی را در سر داشته است و سعی کرد تا این سودا ها را جامه عمل بپوشاند.

ارتش ترکیه همواره طرفدار جدایی مذهب از حکومت بوده است و نیروی مهمی در مقابل ایده های تشکیل امپراتوری اسلامی رجب طیب اردوغان می باشد.

عملکرد رییس  جمهور ترکیه تا به حال منجر به نارضایتی داخلی، تیرگی مناسبات  با روسیه، اروپا و حتی با آمریکا بوده است.

تلاش برای کودتا توسط نظامیان نشان دهنده بحران های عمیق سیاست های داخلی و خارجی رژیم حاکم بر ترکیه است. مشکلات موجود این کشور بسیار پیچیده شده اند و در روز ها و ماه های آینده نیز برطرف نخواهند شد، خصوصا که اردوغان از بحران کودتا برای عملی کردن سوداهای خود بهره برداری خواهد کرد.

رهبر حزب کمونیست روسیه خاطر نشان کرد، در خاک ترکیه یکی از مهم ترین پایگاه های نظامی آمریکا قرار دارد که سلاح های اتمی نیز در آن نگهداری می شود و عدم ثباط ترکیه برای ایالات متحده آمریکا و هم پیمانان آن بسیار نگران کننده است.

زوگانف از شهروندان روسیه در خواست کرد تا هر چه سریع تر خاک ترکیه را ترک کنند و در آینده نیز برای ماموریت های کاری و توریستی به این کشور مسافرت نکنند.

https://kprf.ru/party-live/cknews/157000.html


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 29 تیر

 
 

اشتراک گذاری: