ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سهامداران نوکیسه آن کیستند؟

وداع "ارج" قدیمی ترین

و معروف ترین کارخانه ایران

 
 
 
 

 

کارخانه ارج در تهران بسته شد. کارخانه ای که تولیدات آن از قدیمی ترین تولیدات داخلی ایران بود. بخاری، صندلی مدارس و دانشگاه ها، کولر، یخچال، پنکه و .... همه مردم ایران نام "ارج" را با  این تولیدات می شناختند. حالا این کارخانه قدیمی بسته شد. مفهوم اقتصاد مقاومتی که رهبر جمهوری اسلامی آن را مرتب تکرار می کند همین است!

کارگران این کارخانه قدیمی در تدارک تجمع و اعتراض اند. آنها پیشتر طوماری خطاب به مقامات ارشد دولتی از جمله وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، خواهان رسیدگی به وضع اسفبار این کارخانه شده بودند.

آنها در طومار خود هشداد داده بودند «تولیدات به صفر رسیده، مدیریت شرکت پیرو سیاست‌های صاحبان شرکت هیچگونه برنامه ای برای تولید و تنوع آن ندارد. ماشین آلات موجود فرسوده است و بهینه سازی نمی شود. ۸۸ تن از کارگران با سابقه و کارآمد با انواع بهانه‌های واهی اخراج شده اند. در جلسه‌ای با حضور بیش از ۴۰ تن از کارگران و مدیریت شرکت به صراحت اعلام شد که سهامدار عمده (نه نام این سهامدار عمده و نام بقیه سهامداران اعلام نشده تا معلوم نشود دم آنها به دم سپاه وصل است!) به دلیل زیان‌ده بودن تولید کلیه محصولات و عدم داشتن توجیه اقتصادی برنامه‌ای برای ادامه روند تولید در شرکت ارج ندارد. ما کارگران ارج با سوابق ۱۹ تا ۲۶ ساله هم برای آینده شغلی خود و هم آینده این کارخانه قدیمی نگرانیم.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 22 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: