ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

آخرین سال ریاست جمهوری احمدی نژاد

25 میلیارد دلار قاچاق

در سال 92 وارد کشور شد

 
 
 
 
 

براساس ادعای سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا،  در دو سال 1393 و 94، برآوردهای اولیه نشان می دهد نزدیک به 10 میلیارد دلار از قاچاق کشور کاسته شده است.
مجموعه ای از اقدامات پیشگیرانه موجب این کاهش بوده است. از جمله «فعال سازی سامانه (پورتال) ارزی و ارتباط سیستمی بین بانک مرکزی و سایر بانک های عامل با گمرک و سازمان توسعه تجارت، فعال سازی سامانه جامع امور گمرکی، فعال سازی سامانه جامع دارویی و رهگیری دارو تا داخل داروخانه ها، فعال سازی سامانه شناسه رهگیری کالا و الصاق شناسه روی نخستین گروه کالایی، فعال سازی سامانه جامع ترانزیت و بهره برداری مشترک از آن توسط گمرک و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، اعمال محدودیت برای ترانزیت برخی کالاهای هدف قاچاق از جمله 23 برند سیگار و برخی اقلام کالایی دیگر، حرکت به سمت اعمال نظارت هوشمند سیستمی بر حمل و نقل جاده ای کشور» بیش از 6 میلیارد دلار از کاهش 10 میلیاردی قاچاق، مربوط به سوخت می شود.
11 معبر موقت مرزی که یکی از محل های ورود کالا بودند از ابتدای مهرماه 94 تا پایان اسفند 94 در چهار استان مرزی آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان مسدود شده است.

ارزش کل قاچاق در کشور در سال 92 حدود 25 میلیارد دلار بود که فعلا 10 میلیارد دلار آن کاهش یافته و  هنوز سالیانه 15 میلیارد دلار قاچاق وارد کشور میشود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 22 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: