ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 اردیبهشت  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

روز 5 خرداد تکلیف روشن می شود

انتخاب رئیس مجلس خبرگان

خواب از چشم خیلی ها ربوده
 
 
 
 

 

سه روز قبل از افتتاح مجلس دهم، قرار است مجلس خبرگان با اعضای جدید و منتخب انتخابات هفتم اسفند تشکیل شود. یعنی روز 4 خرداد. امام جمعه هائی که عضو این مجلس اند، اعضای شورای نگهبان که در این مجلس هستند، اعضای جامعه مدرسین حوزه قم که رئیسشان "شیخ محمد یزدی" انتخابات را باخت و چند تن از همسنگران آیت الله مصباح یزدی که او هم از غافله باز ماند و رای نیآورد و در راس همه آنها شخص رهبر جمهوری اسلامی نگران 4 خرداد و نتیجه اجلاس دو روزه مجلس خبرگان اند.

مجلسی که در آن قرار است هیات رئیسه جدیدی برای مجلس خبرگان انتخاب شود و همه آنها که به عزل هاشمی رفسنجانی از ریاست این مجلس رای داده بودند و مرحوم آیت مهدوی کنی و سپس آیت الله نیمه سلامت شیخ محمد یزدی را بر صندلی ریاست آن نشاندند حالا نگران نقش هاشمی رفسنجانی در مجلس خبرگان جدید هستند. بویژه اگر او متمایل به بازگشت به ریاست مجلس باشد.

به همین دلیل است که این روزها، "قدرت" بیش از آن که نگران ماندن و یا نماندن علی لاریجانی در ریاست مجلس شورا باشد، نگران ترکیب هیات رئیسه مجلس خبرگان و بویژه ریاست آنست. مجلسی که همگان میدانند تکلیف جانشین رهبر کنونی جمهوری اسلامی را باید روشن کند. یعنی باصطلاح منتخب مجلس خبرگان!

گزارش انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری را هم داده اند به آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان که در انتخابات مجلس خبرگان رای نیآورده بود و پس از بده بستان های پشت پرده قبول کردند که بعنوان نفر 30 ام وارد این مجلس شود.

روز گذشته احمد خاتمی در همین ارتباط به خبرگزاری های داخلی گفت:

"انتخاب هیأت رئیسه و کمیسیون‌ها در جلسه غیر علنی مجلس انجام می شود. ابتدا رئیس مجلس خبرگان و سپس دو نایب‌ رئیس به ترتیب رأی اول و دوم مشخص می‌شوند. جلسه غیرعلنی روز 5 خرداد است و سپس روز سوم یعنی شنبه ششم خرداد همگی با هم می روند به دیدار رهبر جمهوری اسلامی تا برایشان سخنرانی کند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 22 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: