ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 اردیبهشت  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گزارش صریح روزنامه قانون

طلاق عاطفی از اتاق خواب

و ارضاء نشدن زن آغاز می شود

 
 
 
 
 

 

روزنامه قانون، برای نخستین بار مسئله طلاق عاطفی را با صراحتی که در رسانه های روزانه ایران سابقه نداشت مطرح کرد و نوشت که طلاق عاطفی در شرایط نابرابر در مناسبات جنسی زن و شوهر شکل میگیرد. از ارضاء نشدن زنان در همبستری با همسرشان. برای تهیه این گزارش با تعدادی جامعه شناس نیز گفتگو شده است و آنچه می خوانید چکیده همه این گزارش است:

 

هر ساعت، ۱۹ طلاق در ایران ثبت می شود. یکی از مهم ترين دلايل طلاق افزايش مشكلات در روابط زناشويي است. موضوعی که شاید زیر سایه دلایلی چون اعتیاد، بیکاری و مشکلات اقتصادی طلاق پنهان شده اما هر روز فراگیر‌تر مي شود. نارضایتی جنسی در روابط زناشویی از موضوعات مهمی است که طلاق‌های حقیقی و عاطفی را در ميان گروههايي از جامعه موجب می شود كه کمتر درباره آن صحبت و تدبیر می‌شود.

فقدان آموزش‌های لازم در خانواده و دوران پیش از ازدواج برای داشتن رابطه زناشویی رضایتمند و از همه مهم‌تر، کم توجهی به نقش این روابط در تحکیم خانواده از دلایلی است که اکنون، با افزایش شکاف میان زوجین، طلاق‌های عاطفی و در ‌‌نهایت طلاق‌های حقیقی را رقم زده است.

زنان تحصیلکرده نسبت به لذت بردن در رابطه زناشویی خودشان آگاه هستند. آنها میدانند که نقش زن فقط خانه داری، شوهرداری و بچه داری نیست، بلکه زمانی که در زندگی مشترک، همسرش نیاز جنسی او را برآورده نمی‌کند مشکل پیدا می شود.

حتی در برخی موارد هنگامی که زنان مسئله ارضا شدن را مطرح می‌کنند، همسر به او انگ بی‌عفتی می‌زند که این نگرش‌ها رفته رفته باعث می‌شود زنان دیگر تمایلی برای برقراری رابطه زناشویی نداشته باشند. در این شرایط است که طلاق عاطفی صورت می‌گیرد، با همدیگر رابطه عاطفی و همبستری ندارند و در نتیجه این تفکر و شکل زندگی، سالیان طولانی، روابط بین زوجین به صورت رسمی و اجباری باقی می‌ماند.

زوجین می‌توانند با آموزش و آگاهی مهارت‌های جنسی را کسب کنند. هر کسی باید نیم نگاهی به نیاز‌هایش داشته و بر توقعات جنسی‌اش از زندگی مشترک آگاه باشد. معمولا مشکلات جنسی موجب بروز بهانه گیری‌ها، دلخوری‌ها، بی‌میلی‌ها و دوری زوجین از یکدیگر می‌شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 30 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: