منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 اسفند 1396

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار منطقه و جهان

 

علی اکبر ولایتی که از بعد از استخرمرگ شدن هاشمی رفسنجانی فعالیت های حکومتی اش چند برابر شده، درحالیکه رئیس انتصابی دانشگاه آزاد شده همچنان بعنوان وزیر خارجه بیت رهبری هم فعالیت می کند. البته بعنوان مشاور رهبر.

از همان آغاز رئیس جمهور شدن علی خامنه ای یعنی پس از برکناری بنی صدر و ترور رجائی، وی اصرار داشت که ولایتی نخست وزیر شود. حتی او را بعنوان جانشین میرحسین موسوی هم در نظر گرفته بود که آقای خمینی اجازه نداد. سپس وزیر خارجه دولت موسوی شد. یعنی در یک تفاهم و معامله میان موسوی و خامنه ای ایشان وزیر خارجه شد. نوع مدیریتی که پس از مرگ هاشمی در دانشگاه آزاد اعمال کرده نشان میدهد که دارای کدام تفکر است و اگر نخست وزیر هم شده بود همین تفکر را با حمایت علی خامنه ای حاکم کرده بود. یا با کمک یکدیگر حاکم کرده بودند.

ایشان در این هفته راهی عراق شد و در آنجا با شیوخ اهل سنت عراق دیدار کرد و گفت:

وحدت سرمایه‌ای است که نمی‌توان با پول خریداری کرد  و این در حالی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند تا این سرمایه را از دو ملت ایران و عراق بگیرند و اگر همکاری دو کشور نبود عراق تاکنون تجزیه شده بود. جاسم الکنانی مسئول دفتر عشایر عراق و رئیس هیات شیوخ عراق نیز در این دیدار از نقش مرجعیت عراق و به ویژه آیت‌الله سیستانی که فتوای جهاد علیه داعش را صادر کرد ستایش کرد.

(میگویند "چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است" اگر دیدار با شیوخ اهل سنت عراق درجهت تحکیم وحدت دو ملت ایران و عراق است، چرا این دیدار با شیوخ اهل سنت ایران انجام نمی شود که وحدت ملی تحکیم شود؟ مگر در این ملاقات و دیدار درعراق نه وحدت ملت ها بلکه ریگی در کفش ولایتی باشد!)

 

دست دوستی بن سلمان به سوی چینی ها

www.entekhab.ir/fa/news/395553

دیدار ولایتی با شیوخ اهل سنت

https://www.isna.ir/news/96120703302

گفتگوی تلفنی اردوغان و ماکرون

http://www.entekhab.ir/fa/news/395669

طرح امریکا برای تقسیم سوریه

http://aftabnews.ir/fa/news/510680

پایان مرکل نزدیک است؟

https://www.isna.ir/news/96120703429

کشف تجهیزات اسرائیلی در مقرهای داعش

https://www.isna.ir/news/96120703420

15 شهر ثروتمند جهان

http://etedaal.ir/fa/news/199997


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 8 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: