www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 بهمن ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنرانی نماینده زن مجلس

بپذیریم یا نپذیریم

جامعه در حال پوست انداختن است

 
 
 
 

 

پروانه سلحشوری نماینده تهران در مجلس در برنامه «سیاست ورزی و حقوق شهروندی زنان» که مسجد توحید تهران برگزار شد گفت:

امروز ایران، آبستن حوادث است، تغییرات اجتماعی در حال رخ دادن است. بپذیریم یا نپذیریم، خط قرمز بکشیم، محو کنیم، نخواهیم نشان دهیم و...این تغییرات به آرامی در جامعه رخ خواهد داد. درک بهتر تغییرات و فراهم کردن شرایطی گذار مهم است.

یک زن اگر بخواهد وزیر شود، رئیس جمهور شود، و به ورزشگاه برود با مشکل زن بودن روبروست.

در صورتی که زنان در عرصه انقلاب و دفاع مقدس پا به پای مردان حضور داشتند و حتی شهدای زن زیادی داریم که گمنام مانده اند.

حقوق شهروندی ما را از حق رای دادن، حق حضور در اجتماع داشتن، حق داشتن آموزش، حق کسب مناصب سیاسی و مدیریتی، برخوردار می کند اما هنوز حقی برای زنان به عنوان اینکه بتوانند رئیس جمهور شوند، یا حداقل بتوانند کاندیدا شوند، از طرف عده ای به رسمیت شناخته نشده و از جمله شورای نگهبان اعلام نشده است.

آیا در کشور ما مقام زن آنگونه که باید پاس داشته می شود؟ آیا به راستی زنان هم می توانند هویت مستقل فراتر از همسر و فرزندانشان داشته باشند؟ در بین برخی از مسئولین نگاه هایی وجود دارد که زن را فقط در قالب خانه می بینند. من به عنوان یک زن افتخار می کنم که نقش مادر بودن و همسر بودن را دارم ولی این به آن معنا نیست که من برای خودم استقلال نداشته باشم.

زنان و مردان در بستر اجتماعی در تعامل باهم هستند و این تعامل باید در همین گستره اجتماعی بدون در نظر گرفتن خط مرزهای سیاسی دیده شود. زنان نباید خط قرمز دیده شوند.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 15 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: