www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 دی ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه مدیر مسئول روزنامه ج.اسلامی

روحانی اجازه نداد

پرونده مرگ هاشمی بسته شود

 
 
 
 

 

مسیح مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی، مصاحبه بمناسبت سالگرد فوت هاشمی رفسنجانی با "خبرآنلاین" داشته که حاوی نکات تازه درباره مرگ ناگهانی هاشمی است.

او ابتدا می گوید: «من در این سال‌های آخر عمر آقای هاشمی هر هفته چهارشنبه یک جلسه خصوصی با ایشان داشتم که نزدیک ظهر برگزار می‌شد و تا ظهر طول می‌کشید. آخرین دیدار من با آقای هاشمی روز چهارشنبه قبل از فوت ایشان بود. یعنی ایشان یکشنبه فوت کرد، من چهارشنبه ایشان را دیده بودم. شرایط جسمی آقای هاشمی حداقل برای ١٠،١٥سال دیگر مناسب بود. بنابراین اصلا نمی‌شد احتمال مرگ در آینده نزدیک را برای ایشان داد. اما اینکه واقعا علت فوت چه بوده؟ این را باید کسانی که سررشته‌ای دارند بگویند. ما هم مثل بقیه افراد شنیده‌ایم که شورای عالی امنیت ملی تحقیق کرده و در آن به این نتیجه رسیده که مواد رادیواکتیو در بدن ایشان ١٠ برابر حد مجاز بوده و در بدن بعضی از اعضای خانواده ایشان هم بیش از حد مجاز بوده و از اینجا این احتمال را دادند که ممکن است این عامل فوت ایشان بوده باشد. این را هم شنیدیم که وقتی گزارشش را به آقای روحانی دادند و خواستند نتیجه بگیرند و پرونده را ببندند، آقای روحانی قبول نکردند و گفتند بیشتر تحقیق کنید. این خودش معنایش این است که این ماجرا مشکوک است.

آقای هاشمی جلسات خصوصی با رهبری داشتند و این‌طور هم نبود که اقدام‌کننده برای رفتن به این دیدار آقای هاشمی باشند. ایشان می‌گفتند من همیشه منتظر هستم که خودشان خبر کنند. یعنی خود رهبری به دفترشان می‌گفتند به آقای هاشمی بگویید فرداشب بیایند. البته سال‌های بعد از ریاست‌جمهوری هر دو هفته یک بار بود، بعد کم کم ماهی یک بار و بعد کم‌کم دو ماهی یک‌بار شد. کم شد اما قطع نشد.

درباره نامه هاشمی به مقام معظم رهبری در سال ٨٨ ؛ به نظرم در تاریخ این به‌عنوان یک تابلوی طلایی برجسته باقی خواهد ماند و به‌جای اینکه ما زحمت بکشیم بخواهیم این را ثابت کنیم، خود عوامل ایجاد کننده مسائل ٨٨ که به آن فتنه گفتند و درواقع فتنه‌گرهای واقعی همان جریان انحرافی بودند، آنها الان خودشان دارند این را ثابت می‌کنند که آنچه آقای هاشمی در آن نامه نوشتند درست بود و مصلحت کشور همان بود که جلوی آن ماجراها گرفته شود. یعنی همان پیشنهادی که آقای هاشمی داشتند و اینکه اگر الان جلوی این موضوع با بیل گرفته نشود بعدها با پیل هم نمی‌شود. همین پیش‌بینی هم درست بود. این نشان‌دهنده عمق تفکر سیاسی آقای هاشمی و شناختش از جامعه و آینده نگری ایشان بود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 21 دی

 
 

اشتراک گذاری: