www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 آذر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ورود پاورچین پاورچین

"چین" به اروپای شرقی!

ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 
 

 

هفته گذشته لی که چینانگ، نخست وزیر جمهوری خلق چین جهت ملاقات و مذاکره با مقامات مجارستان وارد بوداپست پایتخت این کشور شد. طی دیدار های مقامات مجارستان با نخست وزیر چین، در باره توسعه روابط اقتصادی با این کشور مذاکره شده است. ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان در مصاحبه مطبوعاتی با خر نگاران اعلام کرد که یازده قرارداد تجاری و اقتصادی با جمهوری خلق چین بسته شده است. دولت چین با قبول پرداخت کمک های مالی برای سرمایه گذاری در زمینه های توسعه و پروژه های نوآورانه کشورهای شرق و مرکزی اروپا به مبلغ 3 میلیارد دلار موافقت کرده است. یکی از موارد قرارداد، مدرنیزه کردن راه آهن بوداپست- بلگراد دو پایتخت مجارستان و "صربستان" (یوگسلاوی سابق) می باشد. کار ساخت و مدرنیزه کردن راه آهن در شرق و مرکز اروپا قرار است از سال 2020 آغاز گردد.

پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان نیز با تاکید بر نقش جمهوری خلق چین در منطقه جهت نظم نوین جهانی، آن را یک فرصت خواند و نه یک تهدید. در پروژه های ساخت و ساز راه آهن، 16 کشور اروپایی با جمهوری خلق چین مشارکت دارند. این بخشی از استراتژی جهانی پکن برای راه اندازی و احیای جاده ابریشم و ایجاد پیوند با کشورهای آسیایی و اروپایی است.

لازم به یاد آوری است که در تابستان گذشته زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان در اظهار نظری هشدار داده بود که پکن در پس راه اندازی جاده ابریشم نه تنها در پی «تقسیم اروپا» می باشد بلکه یک استراتژی ژئو پلیتیکی، اقتصادی و در نهایت استراژی نظامی را دنبال می کند. (ترجمه از تلویزیون روسیه امروز)

https://russian.rt.com/inotv/2017-11-28/N-TV-Berlin-uvidel-v-investiciyah


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 9 آذر

 
 

اشتراک گذاری: