www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 آذر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

هدف از لشگر کشی سپاه

به خیابانهای تهران چیست؟

 
 
 
 
 

سپاه پاسداران روز گذشته اعلام کرد که نیروی گشت خیابانی برای برخورد با ارزال و سارقین تشکیل میدهد و از نیروی انتظامی هم یاری خواهد گرفت. حرف و طرحی که تاکنون چند بار اجرا شده و هیچ نتیجه هم از آن بدست نیآمده و راه حل بحران های اجتماعی که ارزال و سارقین محصول آن هستند در قدرت نمائی نظامی در خیابانها نیست. این درحالی است که مردم سپاه را از جمله عوامل شکل گیری بحران همه جانبه کنونی در ایران میدانند. چه درعرصه سیاسی، چه عرصه اقتصادی و چه عرصه اجتماعی و رانت خواری و فسادی که در قوه قضائیه نهادینه شده و پیوند دارد با سپاه.

اما، نکات دیگر: اولا وقتی پلیس و نیروی انتظامی هست به سپاه چه ربطی دارد که خود را در خیابانها و محلات بیاندازد وسط؟ تازه نیروی انتظامی هم که عملا شاخه ای از سپاه است. همتی اگر در مجموع حکومت باشد باید صرف تقویت و تربیت و قانونمداری پلیس و نیروی انتظامی شود. وضع زندگی و معیشت بدنه این نیرو سر و سامان یابد که خود دچار فقر و تنکدستی هائی است که رشوه را بدنبال آورده است.

بنابراین، مگر اهداف دیگری پشت طرح به خیابان آوردن نیروهای سپاه در دستور باشد. از جمله برای عادی جلوه دادن حضور واحدهای سپاه در خیابانهای تهران که در اینصورت باید فکر کرد چه حوادثی در پیش است که اینگونه تدارکات را می بینند؟ از پایان حصر که ظاهرا قطعی شده و شادی مردم وحشت دارند؟ مسئله جانشین رهبر مطرح است؟ در گذشت او مطرح است؟

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 آذر

 
 

اشتراک گذاری: