www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 آذر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

از کجا شروع کرد و به کجا رسیده

گفته های متفاوت ترامپ

پیش از انتخابات ریاست جمهوری

 
 
 
 

 

این گفتگو با ترامپ مربوط به دوران اولیه ریاست جمهوری اوست که حاوی چند نکته خبری است که انگیزه انتشار آن نیز همین است و البته این که معمولا رسانه های امریکا و اروپا این نقطه نظرات او را منتشر نمی کنند و او نیز زیر فشار رسانه ها از این نظرات خود عدول کرده است!

 

گزارشگر: شما اخیرا گفته اید که خاورمیانه با بودن صدام و قذافی و اسد در قدرت اوضاع بهتری داشت.

ترامپ: من اسد را نگفتم. ولی مطمئنا ما هیچ چیزی به دست نیاورده ایم. در زمان صدام هیچ تروریستی در عراق نبود. او  تروریست ها را می کشت. حالا آنجا مرکز تروریستهاست. من نمی گویم او آدم خوبی بود. او آدم وحشتناکی بود. ولی اوضاع عراق در زمان او خیلی بهتر از الان بود. حالا آنجا خاستگاه تروریسم است. چیزی از عراق و لیبی باقی نمانده، آن کشورها در هم پاشیده و هیچ کنترلی بر اوضاع آنجا نیست و هیچ کس نمی داند در آنجا چه می گذرد.

گزارشگر: یعنی اوضاع در زمان صدام حسین و قذافی بهتر بود؟

ترامپ: صد درصد، اوضاع آن کشور ها الان خیلی بدتر از زمان صدام و قذافی است. در مورد اسد هم همین است. به لیبی نگاه کنید. اوضاع در آنجا فاجعه بار است. ببینید چه بر سر سفیرمان آمد. اوضاع عراق فاجعه بار است. اوضاع لیبی فاجعه بار است، اوضاع سوریه فاجعه بار است. و همه این در هم پاشیدگی ها در زمان هیلاری کلینتون و باراک اوباما به وجود آمد. یک چیزی در باره اسد بگویم، او آدم خوبی نیست، من این را می فهمم. ولی ما در آنجا میلیاردها میلیارد دلار برای حمایت از شورشیانی هزینه کردیم که اصلا نمی دانستیم کی هستند!  خیلی ها می گویند آنها داعشی هستند، من این طوری فکر نمی کنم ولی هیچکس نمی داند آنها کی هستند. ما میلیاردها دلار هزینه کرده ایم که اسد را کنار بزنیم و کسانی را بیاوریم که اصلا نمی دانیم کی هستند! این کار عاقلانه ای نیست. ما باید کشور خودمان را بازسازی کنیم که درب و داغان شده است. ما ۱۹ هزار میلیارد دلار بدهی داریم. وضعیت زیر ساختارهای ما افتضاح است. راه هایمان، فرودگاه هایمان، مدارسمان، همه چیز .

ما باید راجع به مسایل خودمان فکر کنیم. ما هزاران میلیارد دلار در خاورمیانه خرج کرده ایم و هیچ چیزی بدست نیاورده ایم.

(فیلم این گفتگو را هم می توانید ببینید)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 آذر

 
 

اشتراک گذاری: