www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 آبان ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تحولات سیاسی مهمی

در سپاه جریان یافته است؟ 
 
 
 
 

 

بدنبال مصاحبه سردار نجات، جانشین اطلاعات سپاه که سایت امنیتی "تسنیم" آن را منتشر کرد سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران و مسوول روابط عمومی کل سپاه توضیحاتی در باره نظرات سردار نجات داد. سردار نجات در مصاحبه خود پیرامون رویدادهای دهه 60 محسن آرمین عضو رهبری سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی را متهم به بازجوئی در بند 209 سپاه کرده بود و آرمین در یک توضیح اعلام داشت که او بازجو نبوده بلکه در مقطع دستگیری خیابانی مجاهدین خلق پس از اعلام قیام مسلحانه به اوین رفته و شاهد صحنه هائی شده که لازم نمی بیند درباره آن صحبت کند. صحنه هائی که باعث شد از سپاه فاصله بگیرد.

هم سردار نجات و هم آرمین، باتفاق امثال بهزاد نبوی و محمد باقر ذوالقدر و عرب سرخی و تاج زاده و .... همگی پس از انقلاب سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی را پایه گذاری کردند اما خیلی زود بین آنها اختلاف ایجاد شد. بدنبال فتوای آقای خمینی که اگر کسی می خواهد فعالیت سیاسی کند نباید در سپاه ورود کند، این انشعاب جنبه دیگری به خود گرفت. عده ای مانند ذوالقدر و نجات گفتند که نمی خواهند فعالیت سیاسی کنند و رفتند داخل سپاه و حالا شده اند سرتیپ وسرلشکر و آنطرفی ها شدند رهبران سازمان مجاهدین انقلاب و رفتند در دولت میرحسین موسوی و در کودتای 88 هم توسط همان انشعابیون که حالا فرماندهان امنیتی و غیر امنیتی سپاه شده اند دستگیر و شکنجه و بازجوئی و محاکمه و زندانی شدند.

ریشه اختلافات باز می گشت به سمت گیری اقتصادی اوائل انقلاب. یک سمت گیری آن بود که موسوی و بهزاد نبوی و ... دنبال کردند و گروه دوم که طرفدار نظارت دولت بر اقتصاد نبود رفت داخل سپاه و حالا سمت گیری دوم حاکم است و میرحسین موسوی در حصر و رهبران سازمان مجاهدین انقلاب که از زندان بیرون آمده اند محروم از فعالیت سیاسی.

سخنگوی سپاه بی آن که به این ریشه ها اشاره کند درباره مصاحبه سردار نجات گفت:

سپاه جامعه را به اصلاح‌طلب و اصولگرا تقسیم نمی‌کند. (که البته فرماندهان شناخته شده سپاه می کنند- پیک نت) تمام کسانی که دلبند امنیت و توسعه کشور و پایبند قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هستند را همراهان خود می‌دانیم سپاه را به دایره تنگ جناح‌ها نباید کشاند. لزومی ندارد بعضی اوقات به برخی از حوزه‌هایی ورود پیدا کنیم که برداشت‌های اختلافی در آن وجود دارد.  خاطرات آقای نجات مواضع رسمی امروز سپاه نیست."

( با گفته های مسئول روابط عمومی سپاه این سئوال پیش می آید که آیا تحول مثبتی در سپاه در حال تکامل است؟ آینده نشان خواهد داد.)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 14 آبان

 
 

اشتراک گذاری: