www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18  مرداد ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پدرخوانده اصولگرایان و اعتدالیون خواهد شد؟

شیخی بنام ناطق نوری

که نمی گذارند بازنشسته شود

 
 
 
 

 

علی اکبر ناطق نوری رئیس مجلس پنجم و دبیرکل اسبق جامعه روحانیت مبارز که بسیاری بر این گمان بوده و هستند که ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را عهده دار خواهد شد و بر صندلی هاشمی رفسنجانی تکیه خواهد زد، این روزها مدعی است که می خواهد دوران بازنشستگی خود را آغاز کند و اساسا از تهران برود. می خواهد برود به "نور" در مازندران که زادگاهش است. اما نه تنها خودش، بلکه همه سیاسیون و اهل قلم در مطبوعات ایران میدانند که به او اجازه بازنشستگی داده نخواهد شد. شکست مفتضحانه "جمنا" در انتخابات اخیر ریاست جمهوری، سقوط رای موتلفه اسلامی تا حد 300 هزار رای، بی اعتباری سیاسی روز افزون جامعه روحانیت مبارز و سر بلند کردن "اعتدال" در جناح راست جمهوری اسلامی که حالا شده به چند شاخه "اصولگرا" و از سوی دیگر گرم تر شدن مناسبات ناطق نوری با اعتدالیون طرفدار اصلاحات و مناسبات شخصی اش با خاتمی و روحانی و... همگی دلالت دارد بر این که ناطق نوری بازنشسته نخواهد شد. خود وی در تازه ترین مصاحبه ای که با وی انجام شده و در روزنامه ها انتشار یافته گفته که کناره گیری ام از مسئولیت ها به معنای آن نیست که نقش مشاور را نداشته باشم. شاید اشاره او به ادامه نقش مشاور رهبر جمهوری اسلامی باشد و شاید هم گسترده تر از این. یعنی مورد مشورت طیف وسیع دولتی ها، اعتدالی های اصولگرا و اعتدالیون دولتی.

روز گذشته مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز که دیگر پشمی بر عمامه اش باقی نمانده مصاحبه کرده و ناطق نوری را به این جامعه فراخواند. او با انتقاد از احمدی نژاد و تبرئه اکثریت جامعه روحانیت در حمایت از احمدی نژاد گفت:

«آقای احمدی‌نژاد ظاهرا خودش را در شرایطی می بیند که از موضع طلبکارانه سخن بگوید اما ما می‌خواهیم بگوییم که ایشان بدهکار است و باید و بدهی‌اش را پرداخت کند. مردم از رسیدگی به پرونده دانه درشت‌ها حمایت می‌کنند و امیدوارم قوه قضائیه وظیفه خودش را انجام دهد. یکی از دلایل کناره‌ گیری ناطق نوری از جامعه روحانیت موضع نگرفتن این تشکل علیه ادعاهایی بود که احمدی‌نژاد علیه ایشان در مناظره های انتخاباتی 88  مطرح کرد. البته من به صراحت اعلام می‌کنم که جامعه روحانیت مبارز نتوانست به رای اکثریت اعضایش برای حمایت از آقای احمدی‌نژاد چه در دوره اول ریاست‌ جمهوری و چه در دوره دوم برسد و اینکه بگویند جامعه روحانیت مبارز به دلیل حمایتش از احمدی نژاد باید عذرخواهی کند، یک آدرس غلط است. ما امیدوارم برادر بزرگوار ما (ناطق نوری) به جامعه روحانیت برگردد، البته هنوز تلاش‌های ما موثر نشده است.»

(عکس از "امیر خلوصی" منتشر شده از سوی خبرگزاری ایسنا)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 18 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: