ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 خرداد ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

جای خالی هاشمی کم کم پر می شود؟

ورود روز افزون

حسن خمینی به صحنه سیاسی
 
 
 
 

حسن طی نامه ای خطاب به رئیس جمهور، نسبت به انتصاب رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بدون رای گیری در هیات امناء این دانشگاه اعتراض کرده و خواهان رسیدگی به مسئله شد. خود وی عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی است.

بدنبال انتشار این نامه حدس و گمان ها پیرامون حضور جدی تر حسن خمینی در عرصه سیاسی کشور آغاز شده است. بویژه اکنون که دیگر هاشمی رفسنجانی نیست و جای خالی او در حاکمیت احساس می شود.

"عصرایران" که به مجاهدین انقلاب اسلامی نزدیک است، در همین رابطه نوشت:

 

حسن خمینی (که ترکیبی بنظر می رسد از آقای خمینی و امام موسی صدر) در واکنش نسبت به مدعیان تببین راه امام گفت:« چند وقت پیش بسیاری از جریانات سیاسی از بازخوانی خط امام گفته بودند، در این باره باید گفت کار شما ایرادی ندارد اما لطفا پیش از آن بگویید که امام چند کتاب فقهی، اصولی، اخلاقی دارد؟ زیرا کسی که نام یک کتاب امام را نداند نمی تواند مدعی اجتهاد در تفکر ایشان شود و شناخت امام جز با شناخت فقه و فلسفه و عرفان و اصول ایشان ممکن نیست.»

او به صراحت اعلام کرد که جریان‌هایی تنها بر اساس شنیده‌هایشان از امام تبدیل به تفسیرگر اندیشه امام شده‌اند و این در حالی است که امام خمینی را باید اول بر اساس نوشته‌ها و اصولش شناخت و بعد به سراغ سخنرانی‌ها و تاریخ شفاهی او رفت.

حسن خمینی گام بعدی را در جریان انتخابات ریاست جمهوری برداشت.

او در جریان انتخابات ریاست جمهوری برای اولین بار فیلمی را در حمایت از حسن روحانی منتشر کرد. اتفاقی که نه در سال 88 و نه در سال 92 افتاد. اکنون هم در اعتراض به برکناری رئیس دانشگاه آزاد و انتصاب سرپرست جدید نامه‌ای به رییس جمهور نوشته است و خواستار ورود او به ماجرا شده است.

به نظر می‌رسد سید حسن خمینی به این نتیجه رسیده است در نبود هاشمی باید وارد صحنه سیاسی کشور شد. نبود هاشمی و تنهایی روحانی باعث شده است تا «خمینی جوان» ردای سیاست به تن کند و به طور رسمی وارد گود سیاست شود.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 10 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: