ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

31 فروردین ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه وزیر خارجه امریکا: کیفرخواست برای حمله نظامی

امریکا در یک چرخش سریع

ایران را جانشین کره شمالی کرد!

 
 
 
 

روز گذشته به وقت امریکا (شب به وقت ایران) وزیرخارج امریکا در یک مصاحبه مطبوعاتی، لیستی را شامل اتهامات متعدد علیه ایران قرائت کرد که در حقیقت به کیفرخواست شبیه بود. در این لیست اقدامات تروریستی جمهوری اسلامی در خارج از کشور از ابتدای انقلاب و همچنین نقشی که درعراق و یمن و سوریه و دیگر کشورهای اسلامی دارد و همچنین فعالیت اتمی و موشکی ایران قید شده و نتیجه آن چنین بود که ایران در صدر لیست تروریسم جهانی قرار دارد. در این مصاحبه، وزیر خارجه امریکا با اشاره به آزمایش موشکی اخیر جمهوری اسلامی که روی آن شعارهائی علیه اسرائیل نوشته شده بود، با صراحت گفت که ایران مسیر کره شمالی را طی می کند و باید جلوی آن را گرفت. روی دیگر این سخن آنست که باید پیش از آن که ایران مانند کره شمالی به سلاح اتمی و موشک های دارای توان  حمل کلاهک های اتمی دست یابد، باید به آن حمله کرد.

تا 48 ساعت پیش از این مصاحبه، همه توجهات روی خطر حمله نظامی و ماجراجوئی نظامی امریکا علیه کره شمالی متمرکز بود و در این باره به امریکا هشدار داده می شد. از جمله توسط چین، روسیه و ژاپن. اما به یکباره این حمله احتمالی منتفی شد و تمام توجهات روی ایران متمرکز شد. البته پس از سفر هیات بلند پایه اقتصادی عربستان به امریکا و دیدار با ترامپ در کاخ سفید که حدس زده می شود آنها حداقل بخش مهمی از ماجراجویئ نظامی امریکا علیه ایران را متقبل خواهند شد. در چنین شرایطی پیش انداختن افرادی مانند ابراهیم رئیسی که عامل کشتار زندانیان سیاسی در سال 67 است برای انتخابات ریاست جمهوری یک اشتباه جبران ناشدنی است. همچنان که وسوسه به ریاست جمهوری رساندن یک نظامی!

نخستین گزارش از این مصاحبه خبری را سایت "راشا تودی" منتشر کرده که اطلاعات ما نیز از ترجمه همین گزارش برگرفته شده است.

از ابتدای پیروز ترامپ در انتخابات امریکا بارها نوشته ایم که او جهانی را نا امن و امریکا را امن می خواهد تا سرمایه های از امریکا رفته را به این کشور باز گرداند. او می خواهد به هر طریق که شده زیر بدهی عظیم امریکا به چین بزند. او برای زیر فشار گذاشتن اتحادیه اروپا و متلاشی کردن آن با هدف یارگیری از میان این اتحادیه متلاشی شده می خواهد جریان نفت را هم به روی اتحادیه اروپا و هم چین و هند ببندد و در اینصورت است که خلیج فارس هدف نظامی اوست و یگانه راه حل اتخاذ سیاستی هوشمندان و نه نظامی از نوع موشک پرانی سپاه و یا حرف های مفت و تهدیدهای تبلیغاتی بلکه اتحاد استوار با روسیه و چین و فعالیت سیاسی هوشمندانه در میان کشورهای عمده عضو اتحادیه اروپاست.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 31 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: