ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 اسفند ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 14 اسفند

مصاحبه پورمحمدی

درباره قتل عام سیاسی 67

 
 
 
 
 

 

مصطفی پورمحمدی معاون برون مرزی اسبق وزارت اطلاعات در دوران وزارت علی فلاحیان و نماینده وزارت اطلاعات در جریان قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67 در یک برنامه تلویزیونی شرکت کرد تا به سئوالاتی درباره آن قتل عام پاسخ بدهد. در حقیقت او را انداختند جلو تا نه تنها از خودش بلکه از بقیه عاملین آن قتل عام و سازمان دهندگان آن دفاع کند. او که سالها رئیس بازرسی کل کشور و سپس وزیر کشور دولت احمدی نژاد و در کابینه اول روحانی نیز وزیر دادگستری شده و اکنون مشاور رئیس قوه قضائیه است، در جریان این برنامه با وقاحت کامل نه تنها از آن قتل عام دفاع کرد بلکه جسورانه ترین توهین ها را نیز به آیت الله منتظری کرد. او که دراین برنامه بشدت از افشای نوار اعتراض آیت الله منتظری نسبت به کشتار زندانیان خطاب به وی عصبانی است، مدعی شد که آیت الله منتظری بدلیل افشای همان نوار به حکم آقای خمینی برکنار شد. نه آقای خمینی زنده است و نه اقای منتظری و به همین دلیل امثال رئیسی و پورمحمدی هر ادعائی را می توانند مطرح کنند. سر هاشمی را هم که زیر آب کردند تا مبادا او به یکباره چیزهائی بگوید که همه رشته ها را پنبه کند. مطابق آن نوار، پورمحمدی به آیت الله منتظری می گوید که اجازه بدهید بعد از اعدام 200 زندانی دیگر درباره توقف اعدام ها تصمیم گرفته شود.

ایکاش در آن برنامه علاوه بر ماجرای قتل عام 67 از وی درباره قتل خانم برقعی همسر برادر پورمحمدی هم سئوال میشد. او را در شهر قم و در غیاب شوهرش قتل زنجیره ای کردند و روی جنازه اش اسید ریختند و گریختند و این درست زمانی بود که پورمحمدی از عراق باز می گشت و فورا راهی قم شد تا جلوی هر تحقیقی را دراین باره بگیرد. زنی که می گفتند در حد مرجعیت تحصیل علوم دینی کرده و بر جنازه اش آیت الله جوادی املی نماز میت خواند. خانم برقعی دوست خانوادگی آیت الله خمینی بود و با همسر احمد خمینی رابطه بسیار نزدیکی داشت و از ماجرای قتل احمد خمینی اطلاعاتی داشت که باید با خود به گور می برد.

ظاهرا مسابقه دفاع از جنایت برای گرفتن پست و مقام در دوران رهبری آقای خامنه ای یک اصل است. وقتی رئیسی (یکی از سه حاکم شرع آن قتل عام) تولیت آستانقدس می شود و می خواهد رئیس قوه قضائیه شود، چرا پور محمدی جلو نیفتند بلکه یک پست و مقام انتصابی هم به او داده شود؟

فیلم این گفتگوی تاریخی را ببینید. و یادمان باشد که آن قتل عام دو حاکم دیگر هم داشت که به سایه گریخته اند. حجت الاسلام نیری که پس از آن قتل عام سالها همه کاره شورای عالی قضائی بود و اکنون معلوم نیست چه شغلی دارد و "اشراقی" که معمم نبود. تاکنون از پورمحمدی و رئیسی در دو گفتگوئی که از این دو منتشر شده، این سئوال غایب است که علاوه بر مجاهدین خلق زندانی، چرا عده زیادی زندانی غیر مجاهدین از احزاب و گروهای سیاسی در آن قتل عام اعدام شدند؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 14 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: