ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 بهمن ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در آستانه دیدار اردوغان با پوتین

ترکیه، خروج نظامی خود

از سوریه را طرح کرد!

 
 
 
 
 

 

روز گذشته اردوغان رئیس جمهور ترکیه در آستانۀ سفر 23 ژانویه اش به روسیه  گفت:

" بدنبال کسب نتیجه از مذاکراتمان با روسیه و آمریکا هستیم. هیچ نیرویی بهتر از ما توان مبارزه با داعش را ندارد. اگر به قول هایی که به ما داده شده عمل کنند اجازه نخواهیم داد منطقۀ حائل مبدل به باتلاق و مرکزی تروریستی علیه ما شود. ما خواهان کنترل منطقۀ حائل هستیم."

او همچنین در شورای اقتصادی اتحادیه اتاق‌های بازرگانی در آنکارا با اشاره به تماس تلفنی خود با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: «منطقه امنی به عمق 32 کیلومتر (20 مایل) در طول مرزهایمان (با سوریه) تشکیل خواهد شد. فردا که به روسیه سفر می کنم، با رئیس‌جمهور (ولادیمیر) پوتین درباره تحولات شمال سوریه صحبت می‌کنم. ترکیه چشم طمع به خاک سوریه ندارد. منبج را از تروریست ها پس می‌گیریم و آن را با صاحبان اصلی‌اش باز می‌گردانیم... سوریه، به سوری‌ها تعلق دارد و ما تلاش می‌کنیم آن را به صاحبان واقعی بازگردانیم».

 این در حالی است که روسیه خواهان همکاری بیشتر در این منطقه با کرد های سوریه و ایران است و حامی حضور نیروهای دولتی سوریه در این منطقه. در این میان گفته می شود پس از انفجار انتحاری 17 ژانویه در منبج یک شرکت خصوصی آمریکایی به نام "واتر بلک" که شرکتی واسطه در امور امنیتی می باشد در قبال دریافت پول و کاستن از مخارج ایالات متحده  پیشنهاد محافظت امنیتی و ضد تروریستی در منطقۀ حائل را ارائه داده است!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: