ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 بهمن ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنرانی سالانه ترامپ در کنگره امریکا

خطرات خواب خرگوشی

سقوط ترامپ در امریکا

تدوین "فروزنده فرزاد"

 
 
 
 
 

 

درآستانه اجلاس "ورشو" که درسایه تلاش امریکا برای تشکیل یک جبهه علیه روسیه و ایران است، ترامپ سخنرانی سالانه خود را در برابر اعضای کنگره و برجستگان سیاسی و نظامی، بازماندگانی از جنگ دوم جهانی، یهودی سالمندی که  بازمانده  اسرای اردوگاههای کار اجباری آلمان نازی است ایراد کرد. فریب بازی های رسانه ای امریکا و بدنبال آن اروپا را که رسانه های ایران نیز دنبال آنها می دوند نباید خورد و به جای نشستن در انتظار استیضاح و برکناری ترامپ و یا شکست او در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اش، دل سپردن به کاریکاتورهائی که مطبوعات اروپا از او منتشر می کنند و تمسخرها و طنزهائی که درباره او می نویسند، باید به برنامه ها و خطراتی که از ناحیه همین برنامه ها ایران را تهدید می کند پرداخت. ترامپ سخنگوی یک استراتژی اقتصادی- سیاسی- نظامی است. ترامپ در سخنرانی خود سخت به ایران تاخته و جمهوری اسلامی را یهود ستیز و حامی ترور و کشتار یهودیان خواند. پیام او آشکار بود: تهدید ایران و اینکه آمریکای امروز منجی اسرايیل خواهد بود در برابر «خطر» ایران، همانگونه که ایالات متحده در جنگ دوم  - به زعم ترامپ - یهودیان را از شر آلمان نازی رهاند. حال باید دید در ایران چه کسانی با سخنان خود آب به آسیاب این برنامه تبلیغاتی امریکا می ریزند.

ترامپ در بخش دیگری از سخنرانی خود کوشش کرد ذهن جامعه آمریکا را برای مقابله با خطر ایران آماده سازد، چنانچه در آینده حمله به ایران در دستور کار وی  قرار گیرد.

او دراین سخنرانی نشان داد که میخواهد در داخل آمریکا همه را حول سیاست ها و برنامه های خویش جمع کند. هدف او احیای رشد اقتصادی و خروج از بحران و رکود ناشی از دهه ها حاکمیت نولیبرالیسم است. نظرسنجی هائی که پس از این سخنرانی انجام شد، نشان داد که بیشتر آمریکاییها (۷۵ درصد) از سخنرانی سالانه ی ترامپ استقبال کردند. «برتری و عظمت» آمریکایی شعاریست که ظرفیت بسیج اکثریت جامعه ی آمریکا را دارد. جمهوریخواهان نیز بویژه پس از شکست در انتخابات میاندوره ای مجلس نمایندگان بیش از پیش برای ماندن در قدرت به ترامپ وابسته خواهند شد و او را بخت پیروزی در انتخابات آینده ی ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۰  خواهند یافت.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: