ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 دی ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 6 دیماه

ارتش امریکا از سوریه

به عراق منتقل خواهد شد؟

 
 
 
 
 

در بغداد همچنان راهها برای تشکیل دولت جدید مسدود است. هشت وزارتخانه از 22 وزارتخانه همچنان بدون وزیر مانده است. از جمله دو  وزارتخانه مهم دفاع و خارجه.

چهارم دسامبر نخست وزیر "عادل عبدالمهدی" نامزدهای تصدی وزارت د راین دو وزارتخانه را معرفی کرد، اما مجلس آنها را تایید نکرد. علیرغم فراخوان مستقیم آیت الله علی سیستانی به همه احزاب و گروه های سیاسی برای حمایت از ایجاد یک دولت جدید، تضادها بین جناح های مختلف مجلس بصورت بحران باقی مانده است. مشاجره لفظی و مناقشه بین نمایندگانی ائتلاف «سایرون» به رهبری مقتدا صدر و رئیس مجلس "محمد الحلبوسی" به امری عادی تبدیل شده است. 

در بصره اعتراضات گسترده علیه فساد و بیکاری ادامه دارد و کم کم تظاهرکنندگان و معترضان بصره و بغداد هم بجای در دست گرفتن پرچم های زرد حزب الهی و یا بستن پارچه های سبز به سرشان، جلیقه زرد به تن می کنند.

نخست وزیر جدید عراق از پوتین و نخست وزیر روسیه برای سفر به بغداد دعوت کرده است. اما پیش از آن که آنها راهی بغداد شوند ترامپ رئیس جمهور امریکا به بهانه دیدار کریسمسی با سربازان امریکائی مستقر در عراق راهی این کشور شد! بدستور او دو پایگاه نظامی جدید برای استقرار نیروهای امریکا در مرز دو کشور سوریه و عراق ایجاد می شود. و این درحالی است که هفته گذشته خروج امریکائی ها از سوریه را وعده داده بود. آیا قرار است نظامی های امریکائی مستقر در سوریه به جای بازگشتن به امریکا به این دوپایگاه درعراق منتقل شوند؟ اگر تصمیم این باشد، آن را می توان مرتبط به ایران دانست؟

 اوضاع چنان آشفته است که دولت هند، بیمناک از قطع نفت ایران و بی اعتماد به آینده عراق، برای خرید نفت کرکوک مستقیما با دولت اقلیم کردستان وارد مذاکره شده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 دی

 
 

اشتراک گذاری: