ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 دی ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مردم کوچه و بازار میدانند

کدامیک راست می گویند:

فائزه هاشمی یا سید احمد خاتمی

 
 
 
 
 

 

اخیرا فائزه هاشمی با روزنامه "مستقل" مصاحبه کرده و ضمن بیان نظرات خود درباره اوضاع کنونی جامعه و حکومت، گفته است که نظام از درون فرو ریخته است. پس از چند روز سید احمد خاتمی عضو خبرگان و امام جمعه موقت تهران نظری بکلی مخالف او را مطرح و در واقع بدون ذکر نامه فائزه به او پاسخ داده است. هر دو اظهار نظر و مصاحبه را در این شماره پیک نت می خوانید. نخست آن بخش های مصاحبه فائزه هاشمی که سید احمد خاتمی به آن پاسخ داده (منهای نکته ای که فائزه درباره مرگ هاشمی رفسنجانی با اشاره مطرح کرده)  را بخوانید:

 

در میان نخبگان سیاسی کشور نوعی نگرانی ناشی از فروپاشی مشاهده می شود، از دیدگاه شما این فروپاشی تا چه اندازه جدی است؟

فائزه: از دیدگاه من فروپاشی محتوایی اتفاق افتاده است و تنها فروپاشی ظاهری و فیزیکی اتفاق نیفتاده است و خیلی احتمال می دهم که این اتفاق هم بیافتد، درست یا نادرست (فعلا) پایه های حکومت مستحکم اند، عمدتا از طریق ارعاب و ... و وحشت هایی که ایجاد می کنند، درست است با معترضین داخل خیابان دیگر برخورد فیزیکی مثل سال 88 نمی شود ولی پرونده هایی که تشکیل می ‌شود، دادگاه ها، محکومیت های شدید مانند اخراج از کار، تحصیل و غیره. در حال حاضر هر قشری را که می بینید بالاخره یک عده از فعالین آن حوزه داخل زندان هستند. از کارگران گرفته تا معلمان، کامیونداران، فعالین حوزه زنان و محیط زیست، دانشجویان، ... و فعالین اقتصادی و آدم های مختلفی که یا داخل زندان هستند و یا حکم دارند که باید به زندان بروند. با توجه به این فشار بالا و برخوردهایی که صورت می گیرد و وجود این نگرانی که اگر اینها (حکومت) بروند بعد چه می شود، امکان فروپاشی فیزیکی کم است ولی از لحاط محتوایی این فروپاشی اتفاق افتاده چرا که هر جا را می‌بینی فشل است!هر جا دست می گذاری خالی از مدیریت و تدبیر است! همه چیز رها است، فکری برای حل مشکلات نمی شود یا اگر می شود به جای بهتر شدن بدتر می شود، آثار بهبود دیده نمی شود، روزمرگی حاکم شده است، مشکلات اقتصادی و اجتماعی روز به روز افزایش می یابد، برای دریافت حق اولیه بایستی کلی هزینه پرداخت کرد، تلاش، خشم، افسردگی، ناامیدی، بی تفاوتی و رها کردن، ظاهر پر زرق و برق و آباد و باطن توسعه نیافته و زیر جهان سوم داریم، این ها نشانه های خوبی نیست.

ما واقعا نیازمند یک بازنگری جدی در مدیریت ها، سیاست ها، تدابیر، ادارات و اجرا، هستیم. ما نیازمند بازنویسی قانون، آئین نامه ها، رویه ها، تشکل ها، روندها و عرف هایی هستیم که به غلط شکل گرفته است، هستیم.

●   می گویند انقلاب فرزندان خود را می خورد. با توجه به فوت ناگهانی آیت الله هاشمی آیا می توان چنین جمله ای را در ارتباط با ایشان نیز به کار برد؟

فائزه: بله، شما به قبل و بعد از انقلاب نگاه کنید! خیلی ها آسیب دیدند، خیلی ها کشته شدند و خیلی ها را از دور خارج کردند. اینها مصداق همان جمله است. پدر هم قربانی شد چون هدفش حفظ نظام بود. نظام واقعی اسلامی، نه نظامی که به سمتش می‌رویم. ایشان هم به شدت آسیب دید و نتیجه اش را هم دیدیم! دیگران  نیز به این سرنوشت تهدید می شوند.

 

احمد خاتمی:

 

سید احمد خاتمی گفت: برخی مطرح کردند، که نظام اسلامی دچار فروپاشی محتوایی شده و در شیب سقوط و فروپاشی قرار گرفته است، اما نظام اسلامی در حال حرکت به قله است.

برخی می خواهند قانون اساسی را با هدف ضربه زدن به ولایت تغییر دهند، اما این هدف را به گور خواهند برد.

افرادی که خود عامل گرانی های اخیر هستند، می خواهد مشکلات را به پای رهبری بگذارند، هرگاه در طول ۴۰ سال به فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کردیم، کارها درست شد.

(مردمی که این دو اظهار نظر را می خوانند، به احمد خاتمی لقبی جز دروغگو و چاپلوس میدهند؟)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 10 دی

 
 

اشتراک گذاری: