ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 دی ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در 4 منطقه تهران این بو غیر قابل تحمل تر بود

درجستجوی کانون تعفن

 دراطراف خیابان انقلاب

 
 
 
 
 

 

دیروز در تهران همه درجستجوی پیدا کردن منبع بوی تعفنی بودند که در مرکز شهر پخش شده و تنفس را دشوارتر از همه روزهای تهران آلوده کرده بود. بویژه در اطراف ایستگاه های مترو در مرکز شهر. آنچه را می خوانید اظهار نظرهائی است که مقامات در تماس با خبرگزاری های داخلی و صدا و سیما گفته اند و هیچکدام هم نتوانسته و یا نخواسته اند بگوید بالاخره منبع این بود چیست و کجاست؟

مدیرعامل مترو گفت که احتمال متصاعد شدن بوی نامطبوع از ایستگاه‌‌های مترو غیرممکن است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران هم گفت: بوی نامطبوع در مناطق 2، 6، 7 و 8 شهر تهران در حال استشمام است.

فاطمه ذوالقدر، نماینده مجلس هم گفت:فرماندار تهران در گزارشی اعلام کرد منشاء این بو ایستگاه متروی ملت است.

کمیته‌های ویژه‌ای از شرکت آب و فاضلاب تهران، شرکت گاز و سازمان آتش نشانی برای بررسی علت پخش این بوی نامطبوع  در این ایستگاه حاضر شدند و  معاون استاندار تهران گفت: بوی نامطبوع پایتخت، منشا زمینی دارد و خطرناک نیست!

مدیر روابط عمومی پالایشگاه تهران هم گفت: دودکش‌ها به صورت آنلاین از سوی سازمان حفاظت از محیط‌زیست پایش می‌شوند و به شکل عادی مشغول به کار هستند.  بنابراین منشا بوی نامطبوع تهران از سوی پالایشگاه تهران نیست.

رئیس سازمان محیط ‌زیست شهرداری تهران هم گفت: وارونگی هوا علت بو نيست، بو بايد كانون داشته باشد. این در حالی است که وارونگی به انباشت آلودگی گفته می‌شود. فعلا تمام گروه‌های درگیر درحال گشت‌زنی هستند.

یک محقق زلزله و آتشفشان هم گفت: انتشار بوی نامطبوع در تهران ناشی از زباله است نه آتشفشان!

مديركل روابط عمومي فاضلاب تهران هم وارد بحث شد و گفت: تاکنون هیچ گزارشی از ترکیدگی شبکه فاضلاب اعلام نشده است. با توجه به شيب دار بودن كانال هاي فاضلاب اگر تركيدگي روی داده بود بايد از نقطه اي ديگر فاضلاب بيرون مي زد در حالي كه اين اتفاق تاكنون نيافتاده است.

مشاور محیط زیست معاونت خدمات شهری شهرداری تهران نیز به خبرنگار فارس گفت: براساس بررسی مشترک محیط زیست و آتش نشانی احتمالا ترکیدگی شبکه فاضلاب در محدوده مرکزی شهر(انقلاب) عامل انتشار این بوی نامطبوع بوده است. اما مدير كل محيط زيست تهران به شبكه خبر گفت: کميته ويژه ای براي علت انتشار  بوي بد در تهران تشكيل شد. تا اين لحظه هنوز دليل دقيقي براي اين موضوع اعلام نشده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 13 دی

 
 

اشتراک گذاری: