ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 دی ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گزارشی درباره هواپیمای 707

16 نظامی قربانی سانحه

در هواپیمای حامل گوشت چه میکردند؟

 
 
 
 
 

 

این گزارش غیر رسمی در باره سانحه هواپیمای 707  نیروی هوائی ارتش که برخلاف اخبار اولیه اعلام شده در رسانه های ایران موجب کشته شدن 15 تن و نه 7 شد منتشر شده است.

هواپیما ۱۶ سرنشین و کروی پروازی داشته که ۱۵ تن از آن‌ها در این سانحه جان خود را از دست دادند. ساعاتی بعد با مشخص شدن نظامی بودن هواپیما و تعلقش به «ساها» بار هواپیما گوشت یخی گوسفندی اعلام شد.

در این سانحه سرتیپ دوم غفور قجاوند جانشین قرارگاه کمیته اقدام مشترک آجا، سرهنگ جواد سلیمانی فرمانده حفاظت اطلاعات پشتیبانی مرکز نهاجا (دوشان تپه) سرهنگ محمدباقر ندری جمعی آجودانی نیروی هوایی، سرهنگ محمد عبدلی، جمعی حفاظت اطلاعات نهاجا، سرهنگ دوم عزیز علیزاده جمعی مرکز آموزش زبان نهاجا، سروان داود ذوالفقاری جمعی دژبان نهاجا، سروان علی افروغ امنیت پرواز نهاجا، ستوانیکم محمدرضا طاهری، ستوانیکم مصطفی محمودی و ستوانیکم سعید قاسمی جمعی گروه ضربت نهاجا، ستوانیکم جواد مرادی و ستوانیکم حمیدرضا لطفیان جمعی کمیته اقدام مشترک آجا  و همچنین فریدون شیخی جمعی حفاظت اطلاعات ارتش از جمله قربانیان بوده اند.

همچنین سرهنگ فرشاد مهدوی قلعه جانشین پایگاه یکم شکاری تهران نیز بشدت مجروح شده که حال وی وخیم گزارش‌ شده و امیدی به نجات وی از مرگ نیست.

اعلام شد که هواپیمای مذکور حامل ۴۰ تن گوشت یخی گوسفندی از قرقیزستان بوده است، صرف ‌نظر از چرایی دخالت ارتش در واردات گوشت یخی، با نگاهی به رسته و درجات نظامی و جایگاهشان کمی تعجب‌برانگیز است که این شمار از افسران ارشد نیروی هوایی برای حمل و یا ترانزیت گوشت یخی در هواپیما بوده اند. با توجه به تعداد بالای افسران ارشد حفاظت اطلاعات نیروی هوایی و ارتش در این هواپیما، آن‌هم در یک مأموریت خارجی بعید به نظر می‌رسد که ماجرا در حد واردات گوشت یخی بوده باشد، ضمن آنکه گفته می‌شود خلبان این هواپیمای ارتش به سمت فرودگاه پیام در حال حرکت بوده است و اشتباهاً در فرودگاه فتح کرج فرود آمده است.  درحالی‌که نه در فرودگاه پیام و نه در فرودگاه فتح نیروی هوایی ارتش، هیچ آشیانه و پلان هوایی وجود ندارد و این هواپیما بصورت طبیعی باید در فرودگاه مهرآباد و یا باند شماره ۳ که متعلق به پایگاه یکم شکاری نیروی هوایی در  فرودگاه مهرآباد است فرود می‌آمده، مگر اینکه مأموریت آن بوده که محموله واقعی آن به ‌صورت محرمانه تخلیه شود، بویژه که فرودگاه فتح و فرودگاه پیام  در اختیار سپاه پاسداران است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 26 دی ماه

 
 

اشتراک گذاری: