منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 21 آذر ماه 1397

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار اقتصادی

 

در تهران یک همایش با نام "مبارزه با فساد در ایران" برپا شد که یکی از سخنرانان آن خانم سلحشوری نماینده مجلس بود. او دراین همایش گفت:

صندلی‌‌‌های قدرت در ایران آنقدر جذاب است که بعد از 30 سال خدمت هم، نه خود افراد و نه کسانی که آنها را به کار گماردند، حاضر نیستند مناصب خود را ترک کنند. اگر بخواهیم یکی از کارهای خوب این مجلس را نام ببریم، همین قانون منع به کارگیری بازنشستگان بوده، اما ما در کشور آنقدر اما و اگر به قانون‌‌هایمان اضافه می‌کنیم که کارایی خود را از دست می‌‌دهند.

امروز رانت‌‌‌خواری، لابی‌‌گری‌‌های سیاسی و اجتماعی و بحث اختلاس در کشور وجود دارد. با اتفاقاتی که در چند روز اخیر رخ داده، می‌توان سیستماتیک و ساختاری بودن فساد را با یک مصداق روشن کرد. حتماً در جریان بحث موسسات مالی هستید که رییس‌‌جمهور گفت؛ 30 هزار میلیارد به مالباختگان پرداخت کردیم. چرا باید مجبور شویم از بیت‌‌المال، ضرر مالباختگان را پرداخت کنیم؟ این رقم از سهم ملت ایران پرداخت شده و از سهم کارگری که امروز نسبت به وضعیت معوقات خودش معترض است.

از بدو ورود نمایندگان مجلس دهم به مجلس، شاهد هزاران اس ام اس و تلفن تا نیمه‌های شب بودیم، کسانی که می‌‌گفتند تمام زندگی خود را در این موسسات باخته‌اند. از این رو، نمایندگان تحت فشار بودند و از طرف دیگر تظاهرات مقابل مجلس و نهاد ریاست جمهوری نیز وجود داشت. حجم تبلیغات آنقدر زیاد بود که کسی نمی‌توانست بپرسد چرا یک فرد باید تمام زندگی خود را به طمع سود 30 درصدی یک موسسه بفروشد؟

دولت 30 هزار میلیارد را می‌‌دهد و از طرف دیگر کسانی که این مشکل را به وجود آوردند تنها پانزده سال حبس می‌‌شوند و این نشان می‌‌دهد مجازات با جرم اصلا همخوانی ندارد و اقناع عمومی صورت نمی‌گیرد.

این حجم از پول و سرمایه کشور به کسانی داده شد که به موسسات مالی‌ای که در یک دوره خاص به وجود آمدند، اعتماد کردند و کسانی هم که مجوز آنها داده بودند اصلا پاسخگو نبودند. وقتی مسئولین می‌‌‌‌‌‌پذیرند که اختلاس سه هزار میلیاردی و دوازده هزار میلیاردی وجود دارد و آسان این حجم از پول جا به ‌جا می‌شود و اثری از مجازات دیده نمی‌شود و افراد به راحتی از کشور خارج می‌شوند، می‌بینید که نه تنها از تعداد این اختلاس‌ها کم نمی‌شود، بلکه روزبه روز عادی‌تر می‌شوند.

در کشور ما مبارزه با فساد نمایشی است. به نحوی که مردم یا اعدام سلطان سکه را نپذیرفتند یا انواع تفکرات در قبال آن وجود داشت. بدون شک علاوه بر بحث رسانه‌های آزاد، قوه قصاییه مستقل و تأثیرگذار یکی از نهادهایی است که می‌تواند با فساد به طور جدی مبارزه کند.

 

سلحشوری: فساد کاهش نداشته و شرایط  خوب نیست

https://www.jamaran.irAA-12/1072722-

پرداخت حقوق کارگران و کارمندان گروه ملی فولاد

http://aftabnews.ir/fa/news/561768/

بنیاد مسکن در دولت روحانی 2 میلیون خانه در روستاها ساخت

http://aftabnews.ir/fa/news/561749/

یلدی نجومی

http://www.ghanoondaily.ir/fa/news/detail/91830/

حمله ژن خوب ها به صندلی بازنشسته ها

http://aftabnews.ir/fa/news/561690/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 21 آذر

 
 

اشتراک گذاری: