سرمقاله 668
آینده نامعلومی که درانتظار
ایران ومردم میهن ماست!

 

نتایج نخستین سفر

رئیس جمهور جدید کوبا

یونگه ولت- ترجمه رضا نافعی

(پیک هفته ۱۰۹) 24 آبان  1397 برابر با 15 نوامبر 2018 

 pyknet100@gmail.com


پر مخاطب ترین مطلب پیک نت روز گذشته (چهارشنبه)خبر"صاحبان موسسات اعتباری کیستند؟" بود که روی فیسبوک و کانال تلگرام این روزنت جمعا 10 هزار و 300 خواننده داشت . این خبر روی 9 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد.


 23 - 22 آبان

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


 23 - 22 آبان

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


 23 - 22 آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


 23 - 22 آبان

منتخب اخبار
شهرستان ها


 23 - 22 آبان

منتخب اخبار ورزشی


 23 - 22 آبان

منتخب اخبار اقتصادی


عنوان اول پیک نت 24 آبان

نتیجه انتخابات مجلسین امریکا

دامن ایران را خواهد گرفت؟

انتخابات میاندوره یی مجلس نمایندگان و سنا آمریکا ششم نوامبر برگزار شد. انتخاباتی که معمولا با اقبال مردم آمریکا همراه نیست و مشارکت در آن پایین است، اینبار در کانون توجه همه بود. حساسیت به این دوره از انتخابات میاندوره یی هم در داخل آمریکا و هم در خارج و بویژه در ایران قابل توجه بود. این حساسیت چنان بود که میزان مشارکت در این دوره از متوسط ۴۰ درصد از ۱۹۷۴ تا کنون به ۴۹ درصد رسید. تنها در سال ۱۹۶۶ مشارکت به رقم امسال نزدیک بود.

در ایالات متحده جبهه ی مخالفان دونالد ترامپ که عمدتا در حزب دموکرات متمرکز هستند، سخت به تنور کارزار انتخاباتی دمیدند به امید اینکه سنا و مجلس نمایندگان را از چنگ جمهوریخواهان درآورند و ترمز سیاست های ترامپ شوند. در ایران هم حاکمیت جمهوری اسلامی به پیروزی دموکراتها امید بسته بود تا به زعم خویش دوره ی ترامپ را بی خطر طی کند. اما نتیجه ی انتخابات پیروزی یا شکست کامل دولت ترامپ و دموکراتها هیچکدام نبود. دموکراتها اکثریت مجلس نمایندگان را به دست آوردند و جمهوریخواهان سنا را حفظ و حتی اکثریت خود را در آن تقویت کردند. دموکراتها با داشتن اکثریت مجلس نمایندگان و به تبع آن ریاست کمیسیونهای مختلف مجلس میتوانند سد راه سیاستهای داخلی دولت ترامپ مثلا در زمینه ی مهاجرت و بیمه درمانی شوند یا تحقیقات گوناگونی را علیه او و دولتش آغاز کنند. جمهوریخواهان هم با در دست داشتن سنا مناصب قضایی و اجرایی را در کنترل خواهند داشت. چنانچه دموکراتها موفق شوند مانع اجرای برنامه های داخلی ترامپ بشوند او در برابر پایگاه اجتماعی اش شکست در این عرصه را به کارشکنی دموکراتها نسبت خواهد داد. و اما روی دیگر سکه ی فشار بر ترامپ در حوزه ی سیاستهای داخلی میتواند آن باشد که او برای جبران آن در زمینه ی سیاست خارجی رویکردی تهاجمی تر اتخاذ کند و در این میدان گزینه های مشخصی وجود دارند، از جمله ایران. بنابراین نتایج انتخابات میاندوره ی با وجود پیروزی دموکراتها در بدست گرفتن اکثریت مجلس نمایندگان نه تنها ضرورتا پیامدهای مثبتی برای ایران ندارد چه بسا آتش کشمکش دموکراتها و دولت ترامپ دامن حاکمیت جمهوری اسلامی را بگیرد.


قرار بود ج.اسلامی
آن شود، نه آنچه که شد!


گفتگو با انصاری راد

باصطلاح "خودسرها"

زخمی 40 ساله بر پیکر ایران اند


کارنامه اقتصادی دولت خاتمی
رانت خواران و غارتگران
به این دلیل دشمن خاتمی اند


مرور مطبوعات 23 آبان

کیهان به تن دانشجویان

دانشگاه های جهان لباس پوشاند!


راه توده 668 منتشر شد

هفته نامه راه توده – شماره 668 (پنجشنبه 24 آبان 1397)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به آینده نا معلوم ایران تحت رهبری آقای خامنه ای دارد. حوادث مهم سال 1330 در مرور رویدادهای ایران از انقلاب مشروطه تا انقلاب 57 دراین شماره منتشر شده است و بدلیل اهمیت حوادث این سال، مقدمه ای در شرح حوادث بصورت مستقل با عنوان "آنکس که نداند چه گذشت نمی تواند بداند چه میگذرد"  دراین شماره منتشر شده است.

در این شماره مقالات و تفسیرها و ترجمه هائی می خوانید درباره:

سلب مالکیت جمهوری اسلامی از مردم، آیا نتیجه انتخابات مجلسین امریکا دامن ایران را خواهد گرفت؟، فرصت ها یکی پس از دیگری از فردای انقلاب 57 برباد رفت، اقتصاد آزاد اسلامی شد اقتصاد رانتی، بعد از سوریه نوبت ویرانی به ایران میرسید، امواج زلزله انتخابات برزیل، شتاب تاجیکستان به سوی بحران، یمن 50 سال پس از تقسیم به دو کشور، انتقال رهبران تازه نفس داعش به افغانستان، اخباری که در غرب منتشر نمی شوند. مقاله دیگری از احسان طبری و همچنین ترجمه مقاله ای در ارزیابی نخستین سفر رئیس جمهور جدید کوبا به کشورهای دیگر.

 

منتخب اخبار روزهای گذشته


فستیوال تئاتر ایرانی

از شنبه 17 نوامبر(29 آبان)

بیست و پنجمین فستیوال تئاتر ایرانی از 17 نوامبر در شهر کلن آلمان آغاز می شود. فستیوالی که بنیانگذار سخت کوش آن "مجید فلاح زاده" به ناگاه چشم بینایش برای همیشه فروخفت، اما آنچه را از خود به یادگار گذاشت، همسر و یارانش ادامه دادند. یعنی همین بیست و پنجمین فستیوالی که از 17 نوامبر آغاز می شود. همتی خلل ناپذیر لازم بود برای ادامه تئاتر ایرانی در مهاجرت که بنیانگذار آن داشت و ادامه دهندگانش نیز دارند.


دست بردار نیست

احمد جنتی هنوز در رویای

دوران احمدی نژاد است!


صاحبان موسسات اعتباری کیستند؟

پرده ها را کنار بزنید

تا مردم چهره ها را ببینند!


عنوان اول پیک نت 23 آبان

دود تحریم های امریکا
به چشم مردم ایران می رود!


جبهه پایداری همان حجتیه معروف است

صدا و سیما ارگان جبهه پایداری است!


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


مرور صفحات اول

 روزنامه های ایران

پیش و پس از انقلاب 57


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران