ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 مهر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

روحانی با یک هیات 40 نفره راهی نیویورک شد

حرف هایم را با صراحت

در سازمان ملل خواهم گفت!

 
 
 
 

 

روحانی و هیات 40 نفره همراه وی راهی نیویورک شدند تا در اجلاس سالانه سازمان ملل شرکت کنند. وی قبل از ترک تهران طی سخنانی گفت:

 حکومت کاخ سفید امروز با همیشه متفاوت است. کسانی سر کار هستند که به هیچ معاهده‌ای احترام نمی‌گذارند. همه مقررات را زیر پا می‌گذارند و کارهایی کردند که کمتر قابل تصور بود. بسیاری از کشورها برای گفتن حرف‌های فراوانی دارند از جمله ایران.

سفر من برای شرکت در اجلاس عمومی در نیویورک است. در سال‌های قبل هم به این سفر رفتنم. معتقدم حضور در این اجلاس فرصت و تربیونی هست که در اختیار کشور قرار می‌گیرد و ایران می‌تواند نظرات خود را نسبت به مسائل منطقه و بین‌الملل بیان کند و فرصت دیدار با سران هم در این سفر فراهم است. این سفر مهم است زیرا شرایط جهان امروز مناسب نیست از همه مهم‌تر آمریکا بیش از همیشه قلدرمآبی خود را به رخ جهانیان می‌کشد و به یکجانبه‌گرایی ادامه می‌دهد و فکر می‌کنند هر کسی زور دارد و حق وتو دارد می‌تواند در شورای امنیت هر کاری انجام دهد. فکر می‌کنند هر کسی میزبان سازمانی است اختیارات بیشتری دارد در حالیکه باید اختیارات آمریکا مشابه دیگران باشد. آمریکا دائم از سازمان ملل سو‌ءاستفده می‌کند. دیگران نتوانستند از این سازمان در شرایط بحرانی استفاده کنند.

آمریکا به یکی از تعهدات خود و پیمانش پشت پا زد و آن برجام بود. برجام توافق ۷ کشور بود و سازمان ملل و شورای امنیت آن را تایید کرد و سند بین‌المللی بود که آمریکا به بهانه واهی از این توافق خارج شد و کاری بر خلاف حقوق بشر آغاز کرد و می خواهد ملتی را تحت فشار قرار دهد و ملت‌های دیگر را با قانون داخلی خود مجبور کند مشکلاتی در رابطه با ایران ایجاد کنند. می‌خواهند در کشور امنیت نباشد و بلوا و آشوب درست کنند و یک روزی به این کشور برگردند و باز اربابی کنند.

در این سفر به جنایت وتخلف آمریکا و نقض حقوق بین‌الملل اشاره خواهیم کرد و همچنین با کشورهای دوست، برای ادامه کار برجام رایزنی خواهیم کرد.

وزیر خارجه با گروه ۱+۴ و من با رهبران برخی کشورهای آسیایی و اروپایی دیدار کرده و این موضوع مهم را مطرح می کنیم. ما با کمترین هزینه از این بحران عبور کرده و آمریکا را پشیمان می کنیم. البته مسائل منطقه مانند سوریه و یمن نیز جای صحبت با کشورهای دوستمان را دارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 مهر

 
 

اشتراک گذاری: