ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 مهر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

یادداشت سردبیری

پشت موشک پرانی ها

کدام اهداف دنبال می شود؟

 
 
 
 
 

 

هیچ اطلاع مستندی در باره نقش داعش در حادثه تروریستی اهواز تاکنون در ایران ارائه نشده و آنچه در این زمینه گفته شده ادعاهای فرماندهان سپاه از اینسو و اطلاعیه های منسوب به داعش از آنسوست.

در این میان سپاه مدعی شلیک موشک و اصابت آن به مقر داعش در شرق فرات در سوریه است و برخی اخبار و شایعات مربوط به سقوط شماری از موشک ها در کرمانشاه پیش از رسیدن به سوریه. اگر رجز خوانی های فرماندهان سپاه دراین زمینه را جدی نگیریم، آن سئوالی که باقی می ماند اینست که این موشک پرانی و  انگیزه ای که سپاه ادعای آن را دارد، در عمل آب به آسیاب تبلیغات امریکا و اسرائیل درباره فعالیت موشکی ایران نریخت و در آینده بیش از امروز شاهد ادعاهائی در این زمینه نخواهیم بود؟ اگر این موشک پرانی برای مخالفت با احتمال مذاکره با امریکا و جلوگیری از تحریم ها باشد و ادامه تنش ها و گرفتن ماهی قدرت در ایران باشد، نام این اقدام را می توان خدمت به امنیت کشور گذاشت؟ درحالیکه زمزمه هائی نه تنها در محافل سیاسی و مطبوعاتی بلکه در خود حکومت هم حداقل در این زمینه مطرح است که کوتاهی زیادی در حفظ امنیت رژه نظامی اهواز شده و این که 10 دقیقه تیراندازی با مسلسل ادامه داشته و هیچ واکنشی مشاهده نشده. بجای پاسخ به این سئوالات داخلی، رجز خوانی خارجی برای چیست؟ بویژه اگر آب به آسیاب تبلیغاتی امریکا و اسرائیل در باره توان موشکی ایران ریخته شده باشد. پاسخگو کیست؟ روحانی در امریکا با صراحت گفت و بسیار هم درست گفت که مذاکرات منجر به برجام هیچ ارتباطی به فعالیت موشکی ایران نداشته و اساسا این مسئله مطرح نبوده است و ایران حاضر به هیچ نوع مذاکره ای درباره این سیستم دفاع از خود نیست. حالا این موشک پرانی ابتدا به طرف کردستان عراق برای زدن مقر کردهای ایران و حالا به طرف سوریه از داخل ایران به بهانه زدن پایگاه داعش به تلافی ترور اهواز استدلال های روحانی را تقویت می کند یا تضعیف؟

سپاه در عملیات نظامی علیه داعش و دیگر گروه های مسلح مخالف دولت مرکزی سوریه در آن کشور حضور داشته و دارد و شمار نسبتا زیادی هم کشته و قربانی داده است. چرا در تمام دوران این حضور و جنگ در کنار حزب  الله و ارتش سوریه و حمایت های نظامی و هوائی روسیه علیه  مقر داعش در شرق فرات اقدام نکردید و حالا حادثه تروریستی اهواز را بهانه کرده و موشک پرانی کرده اید؟ رسانه های امریکا از هم اکنون شروع کرده اند به این که این موشک ها در فاصله 3 مایلی نیروهای امریکا فرود آمده و تهدیدی برای ترافیک هوایی غیرنظامی و نظامی در منطقه است. یعنی که یعنی! و لابد اسرائیل هم بزودی جنجال را شروع خواهد کرد که این موشک ها می تواند داخل اسرائیل را هدف بگیرد، پس فشار به ایران برای محدود کردن فعالیت موشکی اش را باید افزایش داد. صادقانه ترین سئوال اینست که آیا واقعا نیازی به این موشک پردانی بود؟ اگر حمله به مقر داعش در شرق فرات نیاز بود که می توانستید از همان داخل سوریه این کار را با موشک های برد کوتاه و متوسط انجام بدهید، چرا از داخل خاک ایران و با موشک های برُد بلند؟ می خواهید جنگ راه بیاندازید؟ می خواهید بمباران ایران را زمینه ساز شوید؟ از هم اکنون شبکه تلویزیون سی ان ان تبلیغ روی واکنش پنتاگون به انتقام موشکی سپاه را شروع کرده است. می خواستید جلوی مردم ایران قدرت نمائی کنید؟ این قدرت نمائی را به گونه ای بکنید که اقدامات تروریستی در ایران نتواند انجام شود. یعنی در و پیکر خانه را محکم ببندید و بجای بانک راه انداختن و موسسه اعتباری تاسیس کردن روی امنیت داخلی نه با دستگیری عده ای روزنامه نگار و فعال مدنی و وکیل و... متمرکز می شدید که به مجلس و مقبره آیت الله خمینی و به رژه نظامی اهواز حمله نشود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 11 مهر

 
 

اشتراک گذاری: