ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 شهریور ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات 10 شهریور

پیش بینی گسترش فقر:

شورش، غارت و تخریب

 
 
 
 
 

 

۱ - فصلنامه دانش و مردم (شماره ۱۶ تابستان ۹۷)

 

 - بمباران سوریه؛ چهره واقعی امپریالیسم بشر دوست. واشنگتن و متحدین غربی اش که جنگ زمینی را در سوریه باختند، با زدن ماسک اخلاقیات به چهره خود، به بهانه های انسان دوستانه در صدد ابقای نقش خود به عنوان یکی از طرفین درگیر هستند. هدف اعلام شده امریکایی ها ریشه کن کردن داعش و دیگر تروریست ها بوده است اما منظور اصلی واشنگتن، استقرار و ایجاد حضور دائمی در منطقه خاورمیانه است. گفتمان آشفته ای که در پیرامون سلاح های شیمیایی وجود دارد، گواه روشنی است بر استیصال امریکاییان که نا امیدانه در صدد حفظ آخرین باقی مانده سرمایه گذاری خود در سوریه هستند. ص۱۰۶-۱۰۷-۱۰۸

 

 ۲ اعتماد

 

- لاوروف در مورد هرگونه حمله نظامی علیه سوریه به امریکا هشدار داد.

 

 ۳ ایران

 

 - معاون وزیر کار: من مطمئن هستم مشمولان فقر در کشور رو به افزایش است. اگر فقرا، فقرشان از حدی بیشتر شود، آماده ورود به خیابان و اعتراض های شدید هستند. من احساس می کنم اگر با همین فرمان حرکت کنیم، فقر آنقدر زیاد می شود که شاهد اعتراضات خشن در شهرها باشیم، حتی ممکن است غارتگری رخ دهد. افرادی ممکن است به خاطر فقر شدید هرکسی را در خیابان ببینند جیبش را بزنند، ماشینش را بردارند یا خانه اش را غارت کنند. (ایران ۴ شهریور ۹۷ ص۱۴)

 

 ۴ همشهری

 

 - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: مافیای موجود در حوزه آموزشی، از جمله آنهایی که در مؤسسات کنکور هستند، اجازه اجرای قانون حذف کنکور را نمی دهند. یکی از این مؤسسات در دوره یک ماهه پخش مسابقات جام جهانی، ۳۲ میلیارد تومان به سازمان صدا و سیما داده است. برخی از مؤسسات کنکور، سالانه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان گردش مالی دارند. (طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس را از اینجا پیگیری کنید!)

 

 ۵ - هفته نامه ۹ دی (ارگان کودتای 88)

 

 - تیتر اول: ابهام در تابعیت دوم حسن روحانی.

 

 ۶ کیهان

 

 - امام جمعه تهران: سوال از رییس جمهوری اوج مردم سالاری دینی بود.

 

 ۷ اطلاعات

 

 - مخالفان روحانی در مجلس که فرصت تاریخی برجام را دود کردند و به هوا فرستادند و جرات ندارند از فلان صندوق بی اعتبار یا انحصار گران قاچاقچی یا مؤسسات عظیمی که یک شاهی مالیات نمی پردازند حرفی بزنند، این خدمت بزرگ را به نتانیاهو و ترامپ کردند.

 

 ۸ - جمهوری اسلامی

 

 - سرمقاله: سوگمندانه باید اعتراف کرد در همین دوران 40 ساله، جمهوری اسلامی از عوامفریبی های سیاست بازان رنج فراوان برده است. روحانی وارد مسائل پشت پرده نشد و مطمئن بود با این روش می تواند از گردنه مجلس عبور کند. تصوری که در پایان جلسه معلوم شد درست نبوده است و نمایندگان نعل وارونه زدند.

 

 ۹ شرق

 

 - بهمن کشاورز حقوقدان: وقتی هیچ فسادی نیست که به نوعی یک سر آن به دولت و حکومت مربوط نباشد، آیا بگیر و ببندها در اموری چون مبارزه با مواد مخدر نتیجه داد که در این مورد بدهد؟ ص۱۶

 

 ۱۰ آفتاب

 

 - آیت الله مکارم شیرازی: «تعبیر کارخانه تولید انبوه مرجعیت توسط "رحیم پور ازغدی" توهین به حوزه بود.»

 

 ۱۱ - جوان (سپاه)

 - رئیسی: «اگر حوزه گرفتار جمود و تحجر شود، اجتهاد منجر به انحراف می شود. مبارزه با خرافات رسالت حوزه های علمیه و روحانیون  است که روشنفکران جامعه در این زمینه با آگاهی عمل می کنند.» (حمایت سپاه و رئیسی از ماجرای جلسه طلبه ها در قم با شعار تهدید روحانی به قتلی شبیه قتل هاشمی و سخنرانی رحیم پور ازغدی)

 

 ۱۲ - دنیای اقتصاد (اتاق بازرگانی)

 

 - سرمقاله: بیماری مزمن اقتصادی کشور رو به وخامت گذاشته است، اما رییس جمهور محترم از سوگند جلاله کمک می گیرد تا به مردم بباوراند که اقتصاد در بحران نیست. اکنون که دولت بنا بر ترمیم تیم اقتصادی خود دارد، باید افرادی را انتخاب کند که رانت زا نباشند. سر چشمه شاید گرفتند به بیل- چو پر شد نشاید گذشتن به پیل.

 

 ۱۳ - سایر روزنامه ها؛

 

 - وزیر امور خارجه: در را به روی مذاکره سیاسی با عربستان نبسته ایم.

 - پیش بینی مرکز پژوهش های مجلس: بازگشت تحریم ها، اقتصاد ایران را وارد رکود می کند.

 - العبادی رئیس حشد الشعبی را برکنار کرد./ رئیس حشت الشعبی: دولت العبادی را در کمتر از ۲ ماه سرنگون خواهیم کرد.

 - نماینده قم در مجلس: توریسم جنسی، پروژه دشمن برای شکستن وحدت ایران و عراق است. وی همچنین از احتمال اختصاص ارز دولتی به زائران اربعین خبر داد.

 - رئیس کمیته امداد: 40 میلیون سبد کالا بین افراد جامعه توزیع می شود.

 - احمد خاتمی تصریح کرد: آنچه در جلسه سئوال از  رئیس جمهور رخ داد، جدی بود و نمایشی نبود، معلوم می شود بین نمایندگان و دولت خلا وجود دارد و روحانی باید با تلاش شبانه روزی این خلا را پر کند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 11 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: