ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 مرداد ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تحریم امریکائی دو وزیر ترکیه

و تیره تر شدن روابط امریکا و ترکیه

 
 
 
 

 

وزير كشور "سليمان سويلو" و وزير دادگسترى "عبدالحميد گل" ترکیه را امریکا تحريم كرد و گام دیگری در جهت تیره شدن مناسبات دو کشور برداشته شد. ظاهرا اختلاف بر سر بازداشت کشیشی امریکائی است که گویا در کودتای نظامی دو سال پیش ترکیه سهم داشته است و امریکا خواهان رهائی او از زندان است.

علیرغم این اقدامات تهدید آمیز مناسبات ترکبه با روسیه رو به گسترش است و نتایج این گسترش مناسبات بزودی با توافق بر سر خاتمه جنگ در سوریه مشخص خواهد شد.

برای ترکیه هيچ راهى غير از نزديكى به دولت بشار اسد و خروج نیروهای نظامی آن کشور از سوریه وجود ندارد.

 ضمنا نيروهاى كرد يگان هاى مدافع خلق و اتحاد دمكراتيك سوريه نیز به دولت اسد نزديك شده اند و ديگر بهانه اى براى حضور نظامى تركيه در سوريه نمانده است زیرا باحتمال بسیار قوی شوراى امنيت سازمان ملل  نیز بزودی نظر خود را مبنی بر خروج نیروهای خارجی از سوریه را اعلام خواهد کرد که شامل ایران و ترکیه می شود زیرا حضور نظامی روسیه در سوریه بر حسب یک قرار داد دو جانبه است که از دوران ریاست جمهوری پدر بشار اسد جریان داشته است.

بى شك يكى از محورهاى نشست ماه سپتامبر  سران سه كشور تركيه، روسيه و ايران در  تهران بررسی همين مسئله خواهد بود. هر چند حضور ايران در سوريه مغاير با اصول و قوانين جهانى نيست، ولى از هر دو كشور تركيه و ايران تقاضاى خروج از سوريه مطرح خواهد شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 13 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: