ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 تیر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

همه درانتظار نتیجه

ترامپ و پوتین

پشت میز مذاکرات هلسینکی

 
 
 
 

 

کاخ سفید زودتر از کاخ کرملین اعلام کرد که ترامپ و پوتین ۱۶ ژوئیه (۲۵ تیر) در هلسینکی، در کشور فنلاند باهم دیدار خواهند کرد. خبرگزاری اسپوتنیک با انتشار این خبر اضافه کرد: کاخ کرملین با تائید بیانیه کاخ سفید اعلام کرد: رهبران امریکا و روسیه درباره روابط دوجانبه و مسائل بین‌المللی در هلسینکی تبادل نظر خواهند کرد.

در این میان، رسانه های اروپائی از این بابت ابراز نگرانی کرده اند که روسیه و امریکا از روی سر اروپا مناسبات خود را به حال عادی بازگردانند و در این میان، روابط اروپا با روسیه که با فشار امریکا تیره شده است، همچنان تیره باقی بماند که دراینصورت بازنده بزرگ آلمان خواهد بود. دولت جدید ایتالیا که دل خونی از آلمان دارد، از هم اکنون ناسازگاری خود را در اتحادیه اروپا آغاز کرده و خواهان مناسبات عادی با روسیه شده و در فرانسه نیز گفته می شود که ترامپ در دیدار با "مکرون" رئیس جمهور آن کشور از وی سئوال کرده "چرا اتحادیه اروپا را ترک نمی کنید؟".

در این آشفته بازار سیاسی، دولت اردوغان در ترکیه در سخت ترین مانور و آزمون تاریخی قرار گرفته است. اردوغان می خواهد میان روسیه و اتحادیه اروپا و امریکا مانور کند. هم مناسبات اقتصادی و نظامی با روسیه را گسترش بدهد، هم عضو ناتو باقی بماند، هم از اروپائی ها امتیاز بخواهد و هم امریکا را آنچنان راضی نگهدارد که بار دیگر لولوئی مانند "فتح الله گولان" را برایش به صحنه نیآورد.

میز پر موضوع مذاکرات میان پوتین و ترامپ به میز قماری می ماند که پشت سری های دو بازیکن بیش از خود دو بازیکن نگران برگ هائی هستند که آنها پائین خواهند آورد.

عکس: پایان سفر نیمه محرمانه و مهم سناتور جان بولتون، مشاور امنیتی و جنگ طلب امریکا به مسکو دیدار با پوتین ودیگر مقامات روسیه با هدف تدوین دستور کار مذاکرات ترامپ و پوتین.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 9 تیر

 
 

اشتراک گذاری: