ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 تیر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 17 تیر

نامه رهبر به روحانی

برای جلوگیری از

افشای نام "ارز" خورها

 
 
 
 

 

درحالیکه افشای نام کسانی که دلار 4200 از دولت گرفته اند اوج می گرفت و چشم و گوش مردم به ماهیت و واقعیت بازار سیاه ارز داشت باز می شد، ناگهان رهبر جمهوری اسلامی به روحانی نامه نوشته و از اوخواست لیست ارز بگیرها را برای او بفرستد. یعنی لیست کسانی که بخشی از ارز دولتی دریافتی را بالاکشیده ویا وارد بازار سیاه ارز کرده اند و بخشی نیز اجناسی را وارد کرده اند که برای آن ارز نگرفته بودند. رسانه های وابسته به اتاق بازرگانی و سرمایه داران تجاری در ستایش این نامه و اقدام رهبر قلمفرسائی و ستایش چاپلوسانه را آغاز کردند. بدین ترتیب افشای لیست افراد گیرنده دلار دولتی 4200 تومانی متوقف شد. همانگونه که افشای نام و ردیف بودجه نهادهای مذهبی و وابسته به بیت رهبری متوقف شد. اگر با این نگاه به ماجرای نامه رهبر به روحانی بنگرید، آنوقت معلوم می شود آن نامه انقلابی رهبر درباره دریافت کنندگان دلار 4200 تومانی نه اقدامی در جهت مبارزه با فساد نهادینه شده در حکومت و به میدان آمدن مردم برای تقویت این مبارزه و ترمیم اندکی از اعتماد برباد رفته مردم به حکومت، بلکه اقدامی بود درجهت دفاع از غارتگران و ملاخور کردن دلارهای 4200 تومان. والا هیچ دلیلی وجود نداشت که رهبر خودش را بیاندازد جلو. روحانی وزرائی که مسئولیت داشتند زیر فشار گذاشته بود که لیست ها اعلام کنند و پس  از پیشقدم شدن وزیر ارتباطات، رئیس بانگ مرکزی و وزیر صنعت نیز لنگان لنگان راه افتاده بودند و قطره چکانی داشتند نام ها را اعلام میکردند و کم کم قوه قضائیه هم زیر فشار قرار میگرفت که آنها را محاکمه کند که حالا با نامه رهبر همه چیز متوقف شد. واقعیت آن اقدام شجاعانه و انقلابی رهبر که ستایش از آن در رسانه ها و بویژه صدا و سیما ادامه دارد همین است.

دو نقل قول از رهبران اتاق بازرگانی که با خبرگزاری مهر مصاحبه کرده اند کافی است تا معلوم شود رهبر دخالت کرده تا نام بقیه خارج کنندگان ارز بعنوان اینکه گزارشش را به من بفرستید اعلام نشود.

- جلال‌پور، رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران، افشای نام دریافت کنندگان ارز بی‌اعتمادی در فضای کسب ‌و کار بوجود می آورد و تاثیرپذیری فعالان اقتصادی از این وضعیت بسیار زیاد است. نامه مقام معظم رهبری را در حقیقت همراهی و همدردی ایشان با جامعه فعالان اقتصادی شفاف و سالم کشور است.

- حسین سلاح‌ ورزی، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز گفت، تاکید مقام معظم رهبری بر شفاف‌سازی موجب ترمیم و بازآفرینی اعتماد عمومی است.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 17 تیر

 
 

اشتراک گذاری: