ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 تیر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نفوذی ها در صدا و سیما

تشویق ترامپ به تحریم

تکنولوژی ومخابرات ایران

 
 
 
 

 

سازمان صدا و سیما مانند دهها ارگان دیگر حکومتی غرق در فساد و در چنبره محافل خاص ست. این روزها تلاش برای فیلتر کردن اینستاگرام شدت گرفته و دستگیری و شو مائده بخشی از این تلاش است.

صدا و سیما می‌خواهد یگانه تولید کننده محصولات دیداری- شنیداری در کشور باشد. در حوزه اپلیکیشن‌های مجازی نیز با مسدود کردن ابزارهای رقیب قصد دارد مردم را وادار به عضویت در اپلیکیشن‌های خود نماید.

اهمیت ماجرا اما فراتر از فساد و سودجویی باندهای حاکم بر صدا و سیماست. این سازمان امروز رسما تهدید امنیت ملی کشور است.

ایران در جنگ رسانه‌ای- تبلیغاتی آشکار با محور غربی-عربی قرار دارد و بی بی‌ سی، صدای ‌آمریکا، رادیو زمانه، رادیو فردا، من ‌و تو مشغول بمباران تبلیغاتی مردم ایران هستند. اما از داخل نه تنها توان مقابله با این جنگ تبلیغاتی نیست که اساسا صدا و سیما (و سایر ارکان تبلیغاتی نظام) همچون ستون پنجم در راستا و در خدمت آن تبلیغات قرار دارند. این رسانه‌ها چنان بی‌اعتبارند که حتی کانال جنجالی تلگرامی مانند آمدنیوز نیز می‌تواند مدیریت افکار عمومی در ایران را در اختیار بگیرد.

چرا بازار شایعه و اخبار دروغ در ایران تا این حد پررونق است؟ چرا مردم هر خبر دروغی را باور می‌کنند؟ صدا و سیما ۴۰ سال است باورهای مردم ایران را تخریب و به هر نوع خبر ضد ایرانی مشروعیت بخشیده است.

نفرت پراکنی صدا و سیما (در کنار گشت ارشاد، تریبون نماز جمعه، و ده‌ها سازمان دیگر) با آزار روزمره بخشی از جامعه چیزی جز تعمیق شکاف دولت- ملت در ایران نیست. در این محیط مسموم چه چیزی رشد می‌کند ؟ چرا تلویزیون کم‌ مایه من ‌و تو با گرایشات سلطنت ‌طلبانه می‌تواند با برنامه رقص و شام و آواز میلیون‌ها بیننده ایرانی را به دنبال خود بکشد؟ ماجرای آنقدر وخیم است که حتی شخص نتانیاهو، یکی از منفورترین سیاستمداران تاریخ معاصر می‌تواند با لبخندی در برابر دوربین بنشیند و بخشی از ایرانیان را با وعده آب به خود جذب کند.

چرا تولید روزمره نفرت در داخل و هدایت افکار عمومی به سوی ترامپ و بن‌سلمان و نتانیاهو را نظام و صدا و سیما درک نکرده و تغییر رویه نمیدهند؟

این نکته غم انگیز  نیست که  بعد از پخش اعتراف گیری از مائده هژبری سیل پیام برای ترامپ جهت تحریم صدا و سیما روانه شده؟ و به این ترتیب حوزه تحریم‌ها به بخش تکنولوژی و مخابرات وارد شود.

مدیران سازمان صدا و سیما اگر ستون پنجم و جاسوسان آگاه دشمنان خارجی نباشند، دست کمی هم از آنها ندارند. خروجی عملکرد آنها چیزی جز تولید نفرت، تعمیق شکاف داخلی و زمینه‌سازی برای پذیرش تبلیغات خارجی نیست.

(این مطلب که ما بخشی از آن را با ویراستاری خود منتشر کرده ایم با نام "احسان منصوری" در فضای مجازی منتشر شده است.)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 تیر

 
 

اشتراک گذاری: