منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 اردیهبشت ماه 1397

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار اقتصادی

  

هر وقت می خواهید بدانید تصمیمی درست گرفته شده یا غلط، نگاه کنید به واکنش های آن در کانون های قدرت. گاه تصمیم سیاسی است و گاه اقتصادی و گاه نظامی و گاه...

صحبت بر سر تصمیم شورای عالی اقتصاد برای مجبور کردن صادر کنندگان به بازگرداندن ارز صادرات خارج به داخل کشور است.

حالا ببینید چه کسانی و چه کانون هائی مخالف اند:

مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران (یکی از کانون های اصلی بحران ارزی) گفت: امسال سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است اما باید مراقب باشیم که این حمایت به سمتی نرود که مانند اوایل انقلاب مرز‌ها را ببندیم و بگوییم مردم فقط باید این کالا را مصرف کنند. (دفاع از واردات و زمین زدن تولید داخلی) نگرانی ما این است که به اسم حمایت از تولید، تجارت خارجی را زمین‌گیر کنند و برای کالا‌ها تعرفه ۲۰۰ درصدی تعیین و سیاستی را پیش بگیریم که شوروی ۷۰ سال انجام داد.

الان تبدیل به یکی از صادر کنندگان مطرح در خاورمیانه شدیم در ماکارانی و کاشی هم همینطور این یعنی ما توان صادرات و رقابت در بازار را داریم فقط باید موانع برداشته شود. (مانعی که ایشان اشاره می کند همان شرطی است که دولت گذاشته که باید ارز صادراتی را به جای ذخیره در بانک های خارج و خرید ملک در خارج به داخل کشور بازگردانند)

نگرانی دیگر ما این است که به بهانه حمایت از تولید داخل بحث انجماد پیش آید و فضای اقتصادی کشور را محدود کنیم ما اگر به دنبال تولید و صادرات هستیم نمی‌توانیم نسبت به دنیای پیرامون خود بی‌تفاوت باشیم امروز بزرگ‌ترین دغدغه صادر کنندگان غیر نفتی بخش خصوصی کشور برگشت پول به کشور است، آن وقت آقایان فقط در تریبون‌ها می‌گویند صادر کنید اما مشکلات را نمی‌بینند. (یعنی مشکلی که ایشان به آن اشاره می کند همانا بازگرداند ارز صادرات به داخل کشور است)

مردم امروز عقل و شعور دارند و نمی‌توان آن‌ها را مجبور به خرید کالای گران و بی‌کیفیت داخلی کرد. (چند درصد مردم به گفته ایشان با عقل و شعوری که دارند کالای خارجی می خواهند؟ و چند درصد مردم ایران تنها بدنبال خرید کالاهائی هستند که مایحتاج روازنه شان هست و برایشان اصلا مطرح نیست که تولید داخل باشد یا خارج؟ با همین گفته ها و حقه بازی ها گلوی ارز را گرفته اند)

 

لوازم خانگی ده درصد گران شد

http://www.asriran.com/fa/news/605367

مرزنشینان در تجمعات اخیر بانه شرکت نداشتند

http://www.asriran.com/fa/news/605289

واکنش کوثری به اسکله های غیرمجاز سپاه

http://aftabnews.ir/fa/news/519525/

اتاق بازرگانی: اقتصاد شوروی را پیاده نکنید

https://donya-e-eqtesad.com

تجمع کارگران بیکار شده فاز 19 پارس جنوبی

https://www.ilnanews.com/بخش-

تجمع بازنشستگان معترض بانک ملی

https://www.ilnanews.com/بخش-


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 3 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: