ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 اردیبهشت ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در سخنرانی دانشگاه فردوسی

سئوال ناگهانی درباره

اعدام های سال 67 از رئیسی

 
 
 
 

 

حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس که هنوز شکست در انتخابات ریاست جمهوری را نپذیرفته و برای دور آینده خود را آماده می کند تا از آن سکو به سکوی رهبری بپرد، در نشستی که در دانشگاه فردوسی مشهد درباره مالیات نپرداختن آستان قدس گفت: خدا نگذرد از آن کسی که این شبهه را در ذهن‌ها ایجاد کرده است. (ماجرای لزوم پرداخت مالیات آستان قدس را حسن روحانی در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح کرد. او جریان تبلیغات انتخاباتی در ورزشگاه شیرودی تهران و در اجتماع چندهزارنفری حامیان خود، بدون نام‌بردن از آستان قدس رضوی و ابراهیم رئیسی گفته بود: «ما قانون را برای همه دستگاه‌ها می‌خواهیم، ما نهادهای استثنا‌شده از مالیات نمی‌خواهیم .خوشحال شدم که شنیدم بعضی‌ها از کلمه مالیات نام بردند. مالیات برای اینکه مردم مالیات بدهند خوب است، اما شما ندهید؟».)

در پاسخ به سؤالی قتل عام زندانیان سیاسی در تابستان 67، که وی یکی از سه حاکم شرع صادر کننده احکام آن اعدام ها بود نیز گفت:

«منافقان سال۶۰ داعشی‌های آن سال‌ها بودند. منافقین در آن سال ۱۷ هزار نفر را به شهادت رساندند و جریان نفاق جریان خطرناکی در این کشور بود. در آن زمان، برخی افراد به لحاظ حکمی مشمول قانون بودند و حکم آنان روشن بود»

این که رئیسی در هرکجا که ظاهر شود سئوال مربوط به قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67 در برابر او قرار میگیرد زنجیری است به پای او. و این تازه در داخل کشور است، امکان ندارد که او بعنوان رئیس جمهور به یک کشور اروپائی سفر کند و یا پایش به سازمان ملل برسد و با همین سئوال بصورت بسیار جدی تر و مستند تر روبرو نشود.

از جمله این که :

1- بر اساس کدام سند 17 هزار شهید را مطرح کرده اید؟

2- عده زیادی از اعدام شدگان اساسا با مجاهدین خلق ارتباطی نداشتند و پیشتر محکوم به حبس شده و دوران حبس خود را می گذراندند. بر چه اساسی آنها را اعدام کردید؟

3- شمار اعدامی ها چند نفر است و در گورستان خاوران چه تعداد را و چگونه (بصورت جمعی) دفن کرده اید؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 16 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: