ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 فروردین ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

غرضی هم کمی دهان گشود

ممنوعیت های تکنولوژی

تلاش های ناموفق امنیتی است

 
 
 
 

 

غرضی وزیر اسبق پست و تلگراف (پس از انقلاب) که وظائف امنیتی نیز در آن دوران برعهده اش گذاشته شده بود و در کنار حزب موتلفه اسلامی حرکت می کرد، در سالهای اخیر و سر پیری، مانند حبیب الله عسگراولادی دبیرکل موتلفه اسلامی که سر پیری از پل صراط ترسیده و زبان به حقیقت گوئی گشوده بود، ایشان هم کمی حقیقت گو شده است. در جریان مناظره های انتخابات 96 اندکی و پس از انتخابات بیش از اندکی.

اخیرا با روزنامه جهان صنعت مصاحبه کرده و گفته است:

1- در دهه 60 پانصد نفر در اداره پست مسئول خواندن نامه های مردم بودند. اگر مورد امنیتی در نامه بود می رفتند سراغش. چند نفر بینایی از دست دادن و دستشان از کار افتاد از بس نامه مردم را می خواندند

 2- الان اگر پیام‌رسان‌های داخلی توسعه یافته و خدمت‌رسان نباشند مردم آنها را حذف خواهند کرد. هیچ‌کس نمی‌تواند مردم و کشور را در استفاده از تکنولوژی ممنوع کند.

3- سال 60؛ برخی در اعتراض به «فکس» شکایات خودشان را نزد حضرت امام بردند و گفتند که «فکس» باعث می‌شود تا صدام حسین موشک‌ها را درست به هدف بزند! (مثل حالا که می گویند تلگرام باعث شورش مردم شد و از خارج هم هدایت می شد تلگرام!)

4- وزیر وقت اطلاعات (علی فلاحیان) برای اینکه از موبایل و توسعه آن ایراد بگیرد به آقای‌ هاشمی گفت گوسفند فروشها هم موبایل پیدا کرده اند و این وسیله برای گوسفندفروشی خوب و مناسب است. من هم به آقای ‌هاشمی گفتم عقل وزیر اطلاعات به اندازه عقل آن گوسفند فروشها هم نیست که موبایل یک ابزار برای راحتی زندگی است.

5- من در آن زمان به اطلاعاتی‌ها ‌گفتم «کنترل‌ و کار فیزیکی» نتیجه‌‌ای در‌بر نخواهد داشت زیرا این نوع شیوه مملکت‌داری کار غلطی است و باید از ابزارهای پیشرفته استفاده کنید.

6- نه تنها دولت در زمینه «دولت الکترونیک» پیشرفت نکرده بلکه درجا هم زده است. اگر دولت الکترونیک قدرتمندی داشتیم دولت می‌توانست قیمت «ارز» را کنترل کند. متاسفانه ورود و خروج ارز در ایران آزاد است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 22 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: