ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 بهمن 1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پایان اقامت طولانی مقتدا صدر در ایران

قدرت فعلا در خیابانها

و جاده های  ارتباطی عراق است

 
 
 

 

 

تظاهرات اعتراضی در شهرهای عراق (از جمله بغداد  و نجف) علیه دولت و حکومت نه تنها ادامه دارد، بلکه کار به بستن جاده ها و خیابانها توسط معترضان و سنگر بندی کشیده شده است. برخی بزرگراهها عملا در کنترل معترضان قرار گرفته است. در نجف مردم جاده بین المللی نجف - کربلا را بستند و ده ها حلقه لاستیک را آتش زدند و از رفت و آمد خودروها جلوگیری کردند.

در استان واسط در شرق عراق نیز تظاهرکنندگان با ایجاد موانع خاکی جاده «کوت» (مرکز استان) به بغداد را مسدود کردند. معترضان در جنوب عراق هم مسیر بین «خور الزبیر» و «ام قصر» را قطع کردند. بزرگراه بین المللی بصره  - بغداد همچنان توسط معترضان در استان ذی قار در تقاطع منطقه «البوتا»  قطع شده است. معترضان در ذی قار فقط اجازه حمل و نقل وسایل نقلیه حامل مواد غذایی و پزشکی به سمت پایتخت بغداد را می دهند.

نه توصیه های آیت الله سیستانی که حالا بدلیل شکستن پایش در بیمارستان بستری است دیگر در میان مردم بازتاب تاثیر گذار دارد و نه از رهبران سیاسی – از جمله مقتدا صدر- خبری هست. ظاهرا مقتدا صدر که برای تشیع جنازه قاسم سلیمانی به تهران آمده بود، تا دیروز در ایران و درحال رایزنی و مذاکره بوده و حدس زده می شود که روز گذشته به عراق باز گشته است. اگر خبر این بازگشت درست باشد، او با برخی وعده های حمایتی ایران را ترک کرده اما تجربه ثابت کرده که او یکدستش در دست ایران و دست دیگری در دست عربستان است و از مذاکره با امریکائی ها هم پرهیزی ندارد. فعلا همه قدرت در خیابانها و جاده هاست و باید دید از دل این جنبش خیابانی چه کسانی بعنوان رهبر سر بلند خواهند کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 23 ژانویه 2020

 
 

اشتراک گذاری: