ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 بهمن 1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نماینده شیراز در مجلس

رد صلاحیت شدم زیرا با

"خودی و غیرخودی" مخالفت کردم

 
 
 

 

 

بخشی از گفتگوی علی اکبری نماینده شیراز در مجلس با خبرگزاری ایلنا:

 

شورای نگهبان در باره رد صلاحیت‌ بنده گفت در یک نطق مثلا گفته‌ام «خودی و غیر خودی»، می‌گویند چرا این را گفتی؟ می‌گویند اصلا موضوعیت ندارد، اما این را که صد بار روزنامه کیهان نوشته است. یا اینکه بنده در شیراز موضوع پارازیت‌ها را پیگیری می‌کردم، درمورد پارازیت‌ها ما نظر مردم را پیگیری می‌کردیم اما این‌ها ما را به عنوان تشویش اذهان عمومی متهم کرده‌اند که شما چرا به این موضوع دامن زده‌اید.

نطق کردن تکلیف نماینده است و باید همین کار را انجام دهد. نظارت حق شورای نگهبان است اما برداشت بنده این است که دچار سلیقه شده‌ است و ما مجرم شناخته نشده، محکوم شدیم و از گردونه انتخابات خارج شدیم و هرروز این دامنه خودی و غیر خودی در حال تنگ ‌تر شدن است.

حرف‌هایی که آقای کدخدائی به عنوان یک حقوق‌دان زد جای تعجب داشت. ایشان مدام تکرار می‌کند که برخی به دلیل فساد اخلاقی و مالی و چاقوکشی و قاچاق و اختلاس رد صلاحیت شده‌اند. به هر حال در مجموعه نمایندگان چندین تن از ‌خانم‌ها حضور دارند و وقتی اسم از فساد اخلاقی می‌آورند ممکن است اصلا کانون خانواده دچار مشکل شود.

انتخابات ۹۲، ۹۴ و ۹۶ که مردم پرشور به صحنه آمدند، نتیجه بر خلاف جناح مقابل بود و نتایج به گونه‌ای دیگر رقم خورد. بنابراین دوستان دیدند که از طریق آرای مردم نمی‌توانند به اهداف خود برسند لذا به اعتقاد من دارند صحنه را عوض می‌کنند. در حقیقت ساختار در حال عوض شدن است.

یکی از روسای کمیسیون‌ها چندماه قبل گفته‌ بود که بیاییم از رئیس‌جمهور سلب صلاحیت کنیم که این به اعتقاد من یک دم خروس بود و این‌ها نشان می‌دهد که برای دوره بعد خیلی خواب‌ها دیده‌اند و احتمالا روی ترکیب ساختار(حدف ریاست جمهوری و احیای نخست وزیری) به طور جد متمرکز شوند و به این دلیل که رای مردم نتوانست مشکلی را برایشان حل کند ناچرا به سمتی می‌روند که به گونه‌ای دیگر عمل شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 9 فوریه 2020

 
 

اشتراک گذاری: